زمان ثبت نام متقاضیان طرح جهش تولید و تامین مسکن اعلام شد

لست سکند

هفته آینده ثبت نام متقاضیان برای واحدهای طرح جهش تولید و تامین مسکن آغاز خواهد شد. سامانه مربوطه برای انجام این کار نیز متعاقبا به متقاضیان اعلام می‌شود.

به گزارش کاماپرس، چند روز پیش محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی، در گفت و گو با ایسنا بیان کرده که سامانه ثبت نام از متقاضیان واحدهای طرح جهش تولید و تامین مسکن آماده شده اما اصلاح برخی موارد مثل نرخ سود بانکی و میزان بار مالی متقاضیان حدودا 10 روز زمان لازم دارد. زمان ثبت نام برای این کار به دلیل نشست با دستگاه‌های مرتبط به خصوص بانک مرکزی به تعویق افتاده است.

به گفته محمودزاده، در جلسه اخیر شورای عالی مسکن که چهارشنبه گذشته برگزار شد، برخی اعضای حاضر در خصوص طرح جهش تولید مسکن موارد و ابهاماتی را مطرح کردند که رئیس جمهور دستور رسیدگی به آن‌ها و اعلام نتیجه قطعی را داد.

معاون وزیر شهرسازی تاکید کرده که طی این طرح، برای دهک‌های اول تا سوم، شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت و مسکن روستایی حداکثر مساعدت دولت انجام می‌شود. این تسهیلات شامل زمین رایگان، کاهش نرخ سود کمک‌های اعطایی، افزایش میزان وام نسبت به قیمت تمام شده، تخفیف یا معافیت از هزینه‌های خدمات مهندسی است.

راز آسمان پایتخت

سود تسهیلات جهش تولید و تامین مسکن چقدر است؟

عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، روز گذشته اعلام کرد برنامه‌های وزارت راه با حضور معاون شهرسازی این وزارتخانه، در خصوص جهش تولید مسکن به نمایندگان ارائه شده است. در این گزارش نحوه توزیع پیشنهادی واحدهای برنامه و نوع حمایت برای ساخت مسکن در سال اول و دوم توضیح داده شده بود.

طبق این برنامه، مسکن حمایتی برای گروه‌های جزو دهک‌های اول تا سوم، 400 هزار واحد مسکونی و تسهیلات با نرخ سود 5 درصد، برای دهک‌های چهارم و پنجم، 100 هزار واحد مسکونی به همراه تسهیلاتی با نرخ سود 9 درصد و سپس برای اقشار دهک‌های ششم و هفتم، 100 هزار واحد مسکونی به همراه تسهیلاتی دارای نرخ 12 درصدی جهت ساخت پیش بینی شده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “زمان ثبت نام متقاضیان طرح جهش تولید و تامین مسکن اعلام شد

  1. AbdolahDarvishi گفته:

    سلام نظربنده مثبت اما یک مشکل وجوددارد وآن هم اینه کسانیکه قبلا مسکن داشته اند به دلایلی مثل مشکلات خانوادگی فروخته اند’ دیگه نمی توانند صاحب مسکن شوند ودراین طرح حمایتی شرکت کنند. چرا؟؟؟!!! ممنون که به حرفهایم توجه کردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز