ریزش بی سابقه قیمت دلار اتفاق افتاد

لست سکند

نرخ دلار طی 24 ساعت اخیر بیشتر از 10 درصد کاهش پیدا کرد و از لحاظ ریزش قیمتی رکورد عجیبی را به ثبت رساند. قیمت این ارز خارجی معروف با کاهش 2 هزار و 809 تومانی نسبت به روز گذشته، در محدوده 26 هزار و 98 تومان قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ دلار از روز آغاز مذاکرات برجام فراز و فرودهای عجیبی را به ثبت رسانده است. با انتشار هر خبر مثبت و منفی قیمت دلار به سرعت تحت تاثیر قرار گرفته و تغییر می‌کند. اکنون اخبار مثبت منتشر شده درباره تمایل طرف آمریکایی برای انجام برجام باعث شده تا قیمت دلار که به اوج تاریخی خود نزدیک شده بود، سقوط زیادی پیدا کند. از سال 1396 تاکنون این نخستین بار است که نرخ دلار در یک روز بیشتر از 10 درصد کم شده است. در صورتی که تعداد فروشندگان بازار هم افزایش پیدا کند این کاهش قیمتی ادامه دار خواهد بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

نوسان شدید نرخ دلار تحت تاثیر اخبار برجام

با این حال امکان تغییر روند هم وجود دارد و افراد نباید به این کاهش شدید قیمتی دلخوش کنند. تا دیروز بیشتر معامله گران ارزی معتقد بودند که توافق بین ایران و دیگر کشورهای برجامی به راحتی حاصل نمی‌شود. به خصوص که دیپلمات‌های اروپایی در خصوص برخی از مسائل هسته‌ای ایران ابراز نگرانی هم کرده‌ بودند. اما کاخ سفید بازگشت دوحانبه به برجام را بهترین گزینه در دسترس همه طرف‌ها اعلام کرده و در واقع به وقوع توافق روی خوش نشان داده است.

در حال حاضر قیمت یورو هم مانند دلار با کاهش 3 هزار و 32 تومانی که نسبت به دیروز داشته به مرز 29 هزار و 561 تومانی رسیده است. اما قیمت پوند در مقایسه با روز گذشته 60 تومان بالا رفت و در محدوده 38 هزار و 662 تومانی قرار گرفت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز