اختلاف قیمت دلار دولتی و دلار آزاد چقدر است؟

لست سکند

قیمت دلار در بازار آزاد امروز با رشد هزار و 359 تومانی نسبت به آخرین قیمت معاملاتی روز گذشته، در محدوده 28 هزار و 918 تومان قرار گرفت. اما نرخ دلار دولتی همچنان 26 هزار و 513 تومان است و فاصله زیادی با قیمت دلار بازار آزاد دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شکاف بین قیمت دلار بازار آزاد و دولتی به 2 هزار و 405 تومان رسیده و این اختلاف باعث شده تا دلالان سود بیشتری ببرند. به نظر بانک مرکزی به منظور ارسال سیگنال ثبات و آرامش به بازار ارز و همچنین نشان دادن کنترل نرخ دلار، قیمت ارز صرافی ملی را متناسب با نرخ بازار آزاد تغییر نمی‌دهد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

این اتفاق معمولا زمان‌هایی شکل می‌گیرد که بازار ارز تحت تاثیر اخبار سیاسی و اقتصادی و افزایش دامنه انتظارات منفی، رشد زیادی دارد. اما به اعتقاد برخی کارشناسان ارزی این سیاست اثر مثبتی ندارد و فقط مشکلاتی در زمینه خرید انواع ارزهای خارجی از صرافان مجاز و تحت نظارت بانک مرکزی ایجاد می‌کند.

ریشه رشد قیمت دلار در جای دیگر است!

با وجود اینکه طی هفته‌های اخیر اخبار مثبتی درباره آزادسازی منابع بلوکه شده ایران و همچنین رشد عرضه ارز منتشر شد اما باز هم قیمت دلار کاهش پیدا نکرد. در این باره همانطور که قبلا برخی کارشناسان ارزی اشاره کرده بودند، باید وضعیت اقتصادی و تورمی کشور را در نظر گرفت. زمانی این اخبار نتیجه مثبتی خواهند داشت و نرخ دلار کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند که اقتصاد کشور از این حالت بیمارگونه خارج شود. وگرنه هر اتفاق مثبتی تنها تا یک مدت زمان محدود روی نرخ دلار و دیگر ارزهای پرتقاضای بازار موثر خواهد بود.

در حال حاضر نرخ یورو هم مانند دلار افزایشی شده است. قیمت یورو نسبت به روز گذشته هزار و 760 تومان بالا رفته و در محدوده 32 هزار و 838 تومانی قرار دارد. اما نرخ پوند در مقایسه با دیروز 518 تومان کم شده و به مرز 38 هزار و 781 تومانی رسیده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز