دلار در کانال 29 هزار تومان دوام نیاورد

دلار آمریکا در آخرین روز هفته با کاهش 300 تومانی مواجه شد و به کانال 28 هزار تومان برگشت.
به گزارش کاماپرس، کاهش 300 تومانی دلار در حالی رخ داد که جهش این ارز در این هفته چنان شدید بود که قیمت فعلی دلار در مقایسه با هفته قبل و ماه قبل همچنان بالاست. هفته گذشته هر دلار معادل 28140 تومان قیمت داشت؛ یعنی 660 تومان کمتر از دیروز. ماه گذشته نیز هر دلار 1200 تومان ارزان‌تر از امروز بود. جالب اینجاست که سال گذشته در چنین روزی دلار 24 هزار و 800 تومان قیمت داشت؛ یعنی 4 هزار تومان ارزان‌تر از امروز.
دلار که روز چهارشنبه از مرز 29 هزار تومان رد شد و رکورد 29102 تومان را ثبت کرد، در آخرین ساعت‌های کاری هفته تا رقم 28806 تومان افت کرد. این افزایش شدید و کاهش ضعیف قیمت در حالی صورت گرفت که دولت با عرضه 2200 دلار به هر کارت ملی موافق کرده و بسیاری از دلالان و مردم عادی را برای خرید دلار تحریک کرده است.

تحریک مردم عادی برای خرید دلار

پخش بی‌دلیل دلار در کف بازار بسیاری از سودجویان را بدون اینکه نیازی به دلار داشته باشند، به این صرافت انداخته که با در دست داشتن کارت ملی پشت شیشه صرافی‌ها بایستند تا از این تصمیم دولت سودی چهار میلیون تومانی بکنند. اختلاف قیمت بین نرخ دولتی و آزاد دلار حدود 2 هزار تومان است و کسانی که بتوانند روی کارت ملی‌شان 2200 دلار آمریکا بخرند، می‌توانند چند دقیقه بعد با فروش همان دلار، سودی بیش از 4 میلیون تومان به چنگ بیاورند. گزارش کامل کاماپرس از ماجرای سود 4 میلیون تومانی خرید و فروش دلار روی هر کارت ملی می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.
انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز