رضایت مشتری اصلی مهم در صنعت در و پنجره

در و پنجره
تور لحظه آخری-کاماپرس

علی‌رغم رشد صنعت پروفیل، در و پنجره کشور در سال‌های اخیر، متاسفانه این صنعت با محدودیت‌هایی برای واردات تکنولوژی، ماشین‌آلات و تجهیزات مواجه است و زمانی که واردات با مشکل مواجه باشد، صادرات نیز دچار اشکال خواهد بود. ضمن اینکه نرخ ارز پر از نوسان بوده و به تبع آن، قیمت محصولات آلومینیومی نیز دائما تغییر می‌کند.

به گزارش کاماپرس، با وجود نیاز همیشگی به مسکن، در حال‌حاضر این صنعت و به دنبال آن حوزه تولید در و پنجره‌ نیز با توجه به رکود اقتصادی در کشور با رکود مواجه شده است. به‌این‌ترتیب، به دلیل نقش اساسی که این حوزه در ساختمان‌سازی ایفا می‌کند، باید با برنامه‌ریزی دقیق و اتخاذ تدابیر اقتصادی، در جهت حفظ بازار در و پنجره گام برداشت. این صحبت‌ها بخشی از گفته‌های آرش فداکار، مدیرعامل شرکت سایتال‌ساخت است که به تشریح شرایط کنونی این صنعت پرداخت. وی در ادامه در خصوص فعالیت این شرکت گفت: شرکت سایتال‌‌ساخت، فعالیت خود را در زمینه تولید درب و پنجره و نماهای آلومینیومی آغاز کرده و طی سال‌های گذشته با تجارب به‌دست‌آمده، توانسته فعالیت‌های خود را گسترش دهد. فداکار با بیان اینکه مجموعه ما در این راستا در هر چهار عرصه مهندسی، تامین تجهیزات، ساخت و نصب به‌صورت کاملا خودکفا فعالیت دارد، تاکید کرد: در زمینه مهندسی با تشکیل تیمی توانمند و سرمایه‌گذاری در زمینه آموزش‌های آکادمیک اعضا در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های معتبر اروپایی، مجموعه فنی خود را با بومی‌سازی دانش روز این صنعت در سطح کشور متمایز کرده‌ایم.

همچنین در زمینه بازرگانی با واردات تمامی متریال‌های به‌روز صنعت نما از قبیل پروفیل‌های آلومینیوم، آلووود، سرامیک، ترمووود، یراق‌آلات و … برای خود قابلیت ورود به انواع پروژه‌های کوچک و بزرگ را ایجاد کرده‌ایم. در همین حال در زمینه ساخت با دارا بودن یکی از بهترین خطوط تولید در سطح بین‌المللی و مجهز به مدرن‌ترین ماشین‌آلات از برترین تولیدکنندگان اروپایی و تکیه ‌بر اصول تضمین کیفیت، شرکت سایتال‌ساخت از کیفیت تولید مطلوبی برخوردار است. وی ادامه داد: در حوزه نصب با استفاده از منابع انسانی متخصص، کارشناسان فنی ناظر بر کنترل کیفیت و پیاده‌سازی اصول برنامه‌ریزی و کنترل پروژه فعالیت کرده و رضایتمندی مشتریان را برآورده کرده است. وی با بیان اینکه چالش‌های متعددی در صنعت در و پنجره‌سازی کشور وجود دارد، افزود: علاوه بر نوسانات قیمت مواد اولیه که یکی از معضلاتی است که همواره با آن مواجه بوده‌ایم، توزیع پروفیل‌ها و مقاطع تقلبی در بازار، عرضه محصولات غیراستاندارد با برچسب‌های خارجی، عدم وجود دانش فنی مناسب در بین تولیدکنندگان داخلی، از موانع و مشکلاتی بوده که در این حوزه وجود دارد و در سال‌های اخیر، دردسرساز شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، علاوه بر این عدم پرداخت صورت‌‌وضعیت‌ها توسط کارفرماها به‌خصوص کارفرماهای دولتی و نیمه‌دولتی بسیار متداول شده است که بیشترین مشکل را برای پیمانکاران به‌وجود می‌آورد. وی در خصوص وضع قوانین سختگیرانه در طراحی ساختمان که ظاهرا به‌منظور توجه به هویت است، گفت: در وضع این قوانین هیچ توجهی به علم روز و ماهیت اصلی فرهنگ ایرانی نشده است. برخی‌ها به اشتباه استفاده از بعضی مصالح خاص در نمای ساختمان را مترادف با در نظر گرفتن هویت اسلامی و ایرانی قلمداد می‌کنند و استفاده از برخی دیگر را برابر با عدم توجه به این موارد می‌دانند که نگرشی کاملا غلط است. در شرکت سایتال‌ساخت بر این باور هستیم که استفاده از مصالح سبک و مدرن در کنار طرح‌های سنتی گام مهمی در جهت تلفیق معماری نوین و سنتی است. تولید این مصالح سبک مانندGFRCها نیاز به دانش به‌روزی دارد که ما با راه‌اندازی دپارتمان تحقیق و توسعه توانستیم این قابلیت را کسب کنیم. همچنین استفاده از ماشین‌آلات مدرن با قابلیت برشکاری و خم‌کاری‌های خاص از اقدامات دیگری است که با واردات تجهیزات و دستگاه‌های مربوطه توانسته‌ایم به انجام برسانیم.

راز آسمان پایتخت

فداکار در پاسخ به این سوال که طراحی و مهندسی تا چه اندازه در این حوزه اهمیت دارد؟ گفت: نقشه‌برداری، محاسبات دقیق سازه‌ای براساس بارهای مرده، زنده، باد، زلزله و …، تهیه طرح‌های اجرایی با توجه به موقعیت و امکانات سایت، استفاده از متریال‌های سبک، انجام محاسبات طراحی و سفارش‌گذاری با استفاده از نرم‌افزارهای روز دنیا، تهیه روش‌های اجرا، تهیه برنامه زمان‌بندی با توجه به منحنی سود به هزینه و محاسبات انرژی تنها قدم‌های اولیه‌ای است که باید در طراحی و مهندسی پروژه در صنعت در و پنجره در نظر گرفته شود و گام‌های بعدی منوط به استفاده از دانش‌های مدرن و نگاه به مقوله تحقیق و توسعه می‌شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : سایتال ساخت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز