راهنمای کاربردی انتخاب و خرید بهترین رنگ مو

رنگ مو-کاماپرس
لست سکند

موی سر یکی از فاکتورهای مهم در زیبایی و جذابیت است؛ به‌طوری که بسیاری از خانم‌ها از ابتدای سنین جوانی برای زیبایی بیشتر و ایجاد تنوع شروع به رنگ کردن موهای خود می‌کنند. اما در صورت استفاده نامناسب از رنگ مو یا عدم انتخاب رنگ مو باکیفیت ، مواد شیمیایی موجود در آن، می‌توانند روند آسیب دیدگی موها را تسریع کنند.

به گزارش کاماپرس به نقل از فروشگاه سفیر، رنگ مو حاوی مواد شیمایی در ترکیبات خود است که در صورت استفاده مداوم، عوارض و مضراتی را نه فقط برای موی سر، بلکه برای دیگر اعضای بدن نیز به همراه دارد. بنابراین علاوه بر استفاده صحیح و اصولی، انتخاب و خرید رنگ مو باکیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است. کاماپرس در ادامه به ارائه یک راهنمای جامع برای خرید رنگ مو مطمئن و استفاده صحیح از آن می‌پردازد.

رنگ مو باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

امروزه علاوه بر خانم‌ها بسیاری از آقایان نیز به سراغ رنگ کردن موهای خود رفته‌اند. رنگدانه‌های طبیعی یا مصنوعی موجود در رنگ مو طی یک فرایند شیمایی بر روی فیبر موها قرار گرفته و با نفوذ درون لایه‌های تار مو، رنگ آن را تغییر می‌دهند. در ادامه با مهم‌ترین نکاتی آشنا می‌شوید که در هنگام خرید رنگ مو باید به آن توجه کرد؛

توجه به ترکیبات رنگ مو

در هنگام خرید رنگ مو حتما به ترکیبات موجود در محصول توجه کنید؛ رنگ مو باکیفیت معمولا علاوه بر موادشیمایی مورد نیاز، حاوی انواع ویتامین، کراتین، نرم کننده و حتی روغن‌های ضروری برای جلوگیری از آسیب به مو و تقویت ساقه و ریشه آن است.

رنگ مو-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

دقت در انتخاب نوع رنگ مو

یکی از مهم‌ترین مواردی که قبل از خرید رنگ مو باید تعیین کنید، نوع رنگ موی مورد نظر شما است. رنگ مو در حال حاضر در سه نوع موقت، نیمه موقت و دائمی عرضه می‌شود. در هنگام خرید باید توجه داشته باشید که رنگ موی موقت هرچند ماندگاری بیش‌تری نسبت به دو نوع دیگر دارد، اما وجود آمونیاک در ترکیبات آن، سبب شده تا استفاده مداوم و بیش از حد آن به بافت مو آسیب برساند. چرا که آمونیاک به راحتی با باز کردن کوتیکول‌های مو به درون تارهای مو نفوذ می‌کند.

بهترین رنگ مو برای شما

انتخاب رنگ باید متناسب با رنگ پوست و چشم‌ها صورت بگیرد. در واقع اگر رنگ پوست شما گرم باشد، انتخاب رنگ‌هایی با پایه قهوه‌ای، طلایی، قرمز، نارنجی و هایلایت های قرمز گزینه مناسبی برای شما است. همچنین رنگ مناسب برای رنگ پوست سرد، رنگ‌هایی چون بژ، شرابی، گیلاسی، شکلاتی و مسی است. اما بسیاری از این رنگ‌ها، روی موی طبیعی به‌دست نمی‌آید و نیاز به دکلره مو وجود دارد.

خرید بهترین پودر دکلره مو

دکلره مو معمولا برای روشن کردن رنگ موها یا تغییر اساسی از رنگ طبیعی به رنگی متفاوت استفاده می‌شود؛ در این روش می‌توان با کمک پودر دکلره رنگدانه‌های طبیعی مو را از بین برد.

اما برای خرید پودر مناسب دکلره باید دقت داشته باشید که بهترین نوع آن را با توجه جنس موهای خود خریداری کنید. اگر شما جزو افرادی هستید که قبلا موهای خود را رنگ کرده یا تار موهای نازک و شکننده‌ای دارید، باید پودر سفید دکلره را خریداری کنید. پودر آبی این محصول برای افراد با موهای قوی و سالم و پودر بنفش برای موهای بسیار آسیب دیده استفاده می‌شود.

انتخاب اکسیدان مو مناسب برای رنگ

چه بخواهید با دکلره مو به رنگ دلخواه برسید یا فقط با رنگ مو، به اکسیدان نیاز دارید. این ماده برای رقیق و فعال شدن رنگ مو و تثبیت آن بر روی موهای سر ضروری و لازم است. انتخاب اکسیدان مو باید با دقت و در مقدار و درصدهای متناسب صورت بگیرد؛ چرا که کسیدان نامناسب، سبب ورود آسیب‌های جدی به موی شما شده و در نهایت رنگ دلخواه شما را نیز ایجاد نمی‌کند.

حتما توجه داشته باشید که قبل از استفاده از اکسیدان کمی از آن را بر روی پوست دست خود تست کنید تا از نظر بروز حساسیت خیالتان راحت باشد.

درصدهای مناسب برای اکسیدان مو

اکسیدان مو در درصدهای 3، 6، 9 و 12 در بازار موجود است. اکسیدان مو 3 درصد یا شماره نیم برای هایلایت و رنگ‌های تیره مانند قهوه‌ای و مشکی استفاده می‌شود. اکسیدان 6 درصد یا شماره یک در رنگ کردن تارهای سفید، دکلره، و رنگ کردن ریشه‌ مو کاربرد دارد. شماره 2 یا همان اکسیدان 9 درصد نیز برای دکلره و رنگ‌های روشن استفاده می‌شود. در نهایت از اکسیدان شماره 3 یا 12 درصد با توجه به درجه بالای روشن‌کنندگی آن برای دکلره استفاده می‌شود؛ این اکسیدان نسبت به سایر شماره‌ها ضرر بیشتری برای مو دارد.

مضرات استفاده از رنگ مو بی کیفیت

استفاده از هر نوع رنگ مو نامناسب و بی کیفیت می‌تواند سبب ورود آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری به موهای شما شود؛ از جمله این آسیب‌ها می‌توان به بروز انواع حساسیت پوستی، شکنندگی مو، ریزش مو، موخوره و حتی ایجاد سرطان اشاره کرد. ضمن این‌که این آسیب‌ها محدود به این موارد نبوده و برخورد این مواد شیمایی با چشم می‌تواند سبب ورم ملتحمه چشم شود.

برای کاهش عوارض رنگ مو بهتر است از رنگ مو به شکل اصولی و در فواصل زمانی معینی استفاده کنید؛ ضمن این‌که خرید رنگ مو از یک فروشگاه معتبر و مطمئن خیال شما را از بابت کیفیت رنگ مو راحت می‌کند.

انتخاب و خرید رنگ مو باکیفیت با کمک مشاوران سفیر

فروشگاه سفیر یکی از بزرگترین مجموعه‌های فعال در زمینه عرضه انواع لوازم عطری، بهداشتی و لوازم آرایشی باکیفیت از جمله رنگ مو است. برای خرید از مجموعه سفیر شما می‌توانید به راحتی و با مراجعه به وبسایت این مجموعه محصول مورد نظر خود را در فروشگاه آنلاین سفیر جستجو کرده و به صورت آنلاین آن را خریداری کنید.

مهم‌تریت مزیت خرید از سفیر که شما را از کیفیت محصول انتخابی مطمئن می‌کند؛ حضور کارشناسان حرفه‌ای این مجموعه در کنار شما و ارائه انواع مشاوره تخصصی برای خرید محصولی باکیفیت است.

چگونه از سفیر خرید کنیم؟

خرید از سفیر به دو شکل حضوری و آنلاین امکان‌پذیر است؛ در خرید حضوری پس از اتمام فرایند خرید، محصول مورد نظر شما در کمترین زمان تحویل شما خواهد شد؛ ضمن این‌که هزینه ارسال برای سفارش‌های بالای 250 هزار تومان رایگان است. برای خرید حضوری نیز می‌توانید آدرس نمایندگی‎های این مجموعه را در وبسایت سفیر جستجو کرده و شخصا به فروشگاه‌های سفیر سر بزنید.

انتهای پیام

مرتبط با : فروشگاه سفیر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “راهنمای کاربردی انتخاب و خرید بهترین رنگ مو

  1. آتریسا گفته:

    موادی که تو ترکیب رنگ مو استفاده میشه خیلی موثر و باعث میشه که موی سالم بعد از چندین بار دکلره ازبین نره از این جهت اگر می‌خواهید مو سالم باشه حتما اولاپلکس رو به ترکیب موادتون اضافه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز