راهنمای سفر به بندرعباس ؛ شاهراه اتصال به جزیره های جنوبی کشور

همزمان با فرارسیدن فصل پاییز و زمستان، گردشگران زیادی برای رزرو تور بندرعباس و سفر به جزایر جنوبی کشور آماده می‌شوند. موقعیت بندرعباس به لحاظ گردشگری و تجاری، بسیار پراهمیت است. بزرگ‌ترین پایانه مسافربری دریایی ایران در بندرعباس واقع شده است و شناورهای این بندر، روزانه تعداد زیادی از مسافران را به جزایر قشم، کیش، هرمز و لارک می‌برند.

به گزارش کاماپرس، چنین موقعیتی باعث شده است که بندرعباس به عنوان شاهراه اتصال به جزیره‌های جنوبی کشور شناخته شود؛ بنابراین در سفر به بندرعباس می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید و از جزایر محبوب گردشگری نیز دیدن کنید.

در ادامه این گزارش، راهنمای کامل سفر به بندرعباس به علاقه‌­مندان ارائه خواهد شد.

چگونه به بندرعباس سفر کنیم؟

گردشگران می‌توانند به صورت زمینی، ریلی و هوایی به بندرعباس سفر کنند. اگر با خودروی شخصی یا اتوبوس به این شهر سفر کنید، حدود 14 تا 15 ساعت در مسیر خواهید بود. یکی از طولانی‌ترین مسیرهای ریلی کشور،  مسیر تهران – بندرعباس است که طی کردن آن با قطار حدود 18 تا 20 ساعت طول می‌کشد.

راز آسمان پایتخت

افرادی که دوست دارند در زمان کوتاهی به بندرعباس برسند، بهتر است سفر هوایی را انتخاب کنند. ایرلاین‌های مختلفی مانند کاسپین، آسمان، ماهان و ایران ایر، روزانه به مقصد بندرعباس پرواز دارند. با رزرو آنلاین تورهای داخلی می‌توانید ضمن مقایسه قیمت‌ها و خدمات، سفر دلخواه‌تان را برنامه‌ریزی کنید.

بهترین زمان سفر به بندرعباس

شهرهای جنوبی کشور از جمله بندرعباس به دلیل نزدیکی به خط استوا دارای آب و هوای بسیار گرم و مرطوب در فصل تابستان هستند و به همین دلیل نیمه دوم سال، بهترین زمان سفر به بندرعباس محسوب می‌شود. میانگین دما در این ایام بین 13 تا 23 درجه سانتی‌گراد است و احتمال بارندگی نیز وجود دارد. اغلب مسافران، تعطیلات نوروزی را برای سفر به این شهر انتخاب می‌کنند و به همین دلیل در این ایام، بندرعباس بسیار شلوغ می‌شود و نرخ هتل و بلیط افزایش می‌یابد.

بهترین هتل های بندرعباس برای اقامت

هتل هما بندرعباس: این هتل پنج ستاره لوکس، میزبانی فوق‌العاده‌ای از مسافران انجام می‌­دهد. تمام اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل به امکانات و تجهیزات کامل مجهز است و چشم‌انداز زیبایی دارند. سه رستوران، کافی‌شاپ، استخر، فضای سبز، سالن بدنسازی، جکوزی و سونا از جمله امکانات هتل هما بندرعباس محسوب می‌شود.

هتل هرمز بندرعباس: هتل هرمز بهترین گزینه برای گردشگرانی است که دوست دارند در سفر به بندرعباس یک اقامت به‌یادماندنی را تجربه کنند. این اقامتگاه یکی از لوکس‌ترین هتل‌های شهر است که امکانات رفاهی کامل و کم‌نظیری دارد. این هتل دارای چهار رستوران مختلف است که طیف وسیعی از غذاهای خوشمزه محلی و بین‌المللی را برای مهمانان خود سرو می‌کنند. استخر، سونا، جکوزی، زمین تنیس و کافی‌شاپ از دیگر امکانات هتل هرمز است.

هتل آتیلار بندرعباس: این هتل چهار ستاره در نزدیکی مراکز معروف تجاری، گردشگری و تفریحی شهر واقع شده است. هتل آتیلار، یکی از بلندترین ساختمان‌های بندرعباس است که در بلوار 17 شهریور قرار دارد. این هتل امکانات رفاهی خوبی به مهمانان ارائه می‌دهد و غذاهای خوشمزه و تند رستوران آن، زبانزد است.

جاذبه­‌های دیدنی تور بندرعباس

بندرعباس، جاذبه‌های گردشگری متنوعی دارد که در ادامه به تعدادی از معروف‌ترین آنها اشاره خواهد شد.

معبد هندوها: این معبد که به پرستشگاه «بت گوران» نیز مشهور است، در اواخر سلطنت ناصرالدین‌شاه ساخته شد. معماری این معبد به سبک هندی است و نقاشی‌های مذهبی، عناصر بودایی و اسلامی نیز در آن دیده می‌شود.

آبگرم گنو: این آبگرم معدنی، خواص درمانی قابل توجهی دارد و استقبال گردشگران از آن باعث شده که امکانات تفریحی و مجتمع‌های توریستی زیادی در اطراف آن ایجاد شود. آبگرم گنو در یک منطقه خوش آب و هوا و در فاصله 34 کیلومتری شمال بندرعباس قرار دارد.

خلیج نایبند: این خلیج، یکی از جاذبه‌های زیبا و بکر بندرعباس است. صخره‌های خمیده، شن‌های سفید، آب‌های فیروزه‌ای رنگ و چشم‌انداز زیبای این منطقه باعث شده که مسافران زیادی در تور بندرعباس از این خلیج دیدن کنند. خلیج نایبند، تنها پارک ملی دریایی ایران است که حدود 35 کیلومتر با عسلویه فاصله دارد.

از دیگر جاذبه‌های زیبای بندرعباس می‌توان به ساحل تبن، قلعه فین و پل لاتیدان اشاره کرد.

بهترین مراکز خرید بندرعباس

یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات گردشگران در سفر به بندرعباس، بازارگردی است. بندرعباس، بزرگ‌ترین بندر شهری ایران محسوب می‌شود و به همین دلیل، گردشگران می‌توانند اجناس مورد نظر خود را با قیمت مناسب در آن تهیه کنند. از جمله پاساژها، بازارها و مراکز خرید مشهور بندرعباس می‌توان به مجتمع تجاری رویال، سیتی سنتر، بازار سنتی بندرعباس، مرکز خرید زیتون، مرکز تجاری ستاره جنوب و نخیل سنتر اشاره کرد.

بهترین رستوران های بندرعباس

غذاهای جنوبی به عطر و طعم فوق‌العاده‌شان مشهورند. اگر دوست دارید در یک فضای سنتی و دلنشین، انواع غذاهای جنوبی و ایرانی را بچشید، بهتر است به رستوران داریوش سر بزنید، اما اگر به فضاهای لوکس و مدرن علاقه دارید، رستوران امپراطور بهترین گزینه است. در این رستوران می‌توانید در فضای باز و همراه با موسیقی زنده، انواع غذاهای سنتی ایرانی، دریایی و فست فود میل کنید.

چنانچه تمایل دارید در سفر به بندرعباس، خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی مانند ماهی کبابی، میگو سوخاری و امثال آن را امتحان کنید، رستوران آلا تی تی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. رستوران‌های بادگیران، سامکو، بندر و فانوس نیز از دیگر رستوران‌های مشهور بندرعباس به­ شمار می‌روند.

راهنمای سفر از بندرعباس به قشم

برای سفر از بندرعباس به قشم باید به بندر شهید حقانی رفته و با قایق‌های تندرو، لنج یا کشتی، خود را به مقصد برسانید. فاصله این جزیره از بندرعباس حدود 30 کیلومتر است و طی کردن آن حدود یک ساعت زمان می­برد.

راهنمای سفر از بندرعباس به کیش

گردشگران می‌توانند به صورت دریایی یا هوایی از بندرعباس به کیش سفر کنند. مدت زمان سفر هوایی بندرعباس-کیش کمتر از یک ساعت است. سفرهای دریایی نیز با کشتی یا لنج انجام می‌شود که برای سوار شدن به این شناورها و کشتی‌ها باید از بندرعباس به یکی از بنادر آفتاب، لنگه و چارک بروید.

سفر فراموش‌نشدنی به بندرعباس با “علاءالدین تراول”

علاءالدین تراول سال‌ها تجربه درخشان در زمینه برگزاری تورهای ایرانگردی دارد. چنانچه تمایل دارید تور بندرعباس را با قیمت و خدمات عالی رزرو کنید، علاءالدین تراول به شما کمک می‌کند سفری به‌یادماندنی را تجربه کنید. برای اطلاعات بیشتر و رزرو می‌توانید به صفحه رزرو آنلاین تورهای داخلی در وب‌سایت علاءالدین تراول مراجعه کنید یا با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره تلفن 02174495 در ارتباط باشید.

انتهای پیام

مرتبط با : علاءالدین تراول
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز