رانا پلاس بخریم یا 206 صندوقدار؟

لست سکند

این روزها با توجه به افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو، مهم‌ترین دغدغه هر فردی در خرید ماشین، خرید خودرویی است که در کنار قیمت مناسب و اقتصادی، دارای کیفیت و امکانات خوبی هم باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این روزها بیشتر خانواده‌ها به سراغ خودروهای سدان خوش قیمت بازار می‌روند، یکی از این خودروها که سال‌ها است در بازار ایران حضور دارد و همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده، 206 صندوقدار است؛ در همین رده قیمتی و مشخصات فنی، خودرو جدیدتر رانا پلاس نیز یکی از آپشن‌های خرید سدان اقتصادی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کاماپرس در ادامه به معرفی مشخصات این دو خودرو می‌پردازد.

راز آسمان پایتخت

مشخصات فنی 206 صندوقدار و رانا پلاس

در بخش مشخصات فنی که احتمالا مهم‌ترین ویژگی یک خودرو محسوب می‌شود، رانا پلاس دارای موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه با حداکثر قدرت 105 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن است. 206 صندوقدار در این آپشن‌ها دقیقا مانند راناپلاس بوده، با این تفاوت که حداکثر قدرت 206، 110 اسب بخار است. حداکثر سرعت این دو خودرو نیز چندان تفاوتی با یکدیگر نداشته و رانا پلاس دارای سرعت 189 کیلومتر بر ساعت و این رقم برای 206، 193 کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

جعبه دنده راناپلاس 6 سرعته دستی و جعبه دنده 206 صندوقدار، 5 دنده دستی است.

در مصرف سوخت نیز، رانا پلاس با استاندارد آلایندگی یورو 5 و مصرف سوخت 6 لیتر در هر 100 کیلومتر تنها کمی از 206 صندوقدار با استاندارد آلایندگی یورو 4 و مصرف سوخت 6.6 لیتر در هر 100 کیلومتر پیشی می‌گیرد.

طراحی 206 صندوقدار و رانا پلاس

رانا پلاس به عنوان یک خودروی جدید، طراحی ظاهری زیبا و به روزی دارد، تاریک بودن قاب داخلی چراغ‌های رانا پلاس در کنار آینه‌های برقی مجهز به راهنما و همرنگی دستگیره‌های درب اتوموبیل و زه کناری به آن جذابیتی دو چندان بخشیده است. در طراحی داخلی نیز این خودرو دارای غربیلک فرمان با کلید‌ها بر روی آن با صندلی‌های چرمی است.

206 صندوقدار، یکی از خودروهای محبوب بازار از نظر ظاهری محسوب می‌شود، هرچند که اضافه شدن صندوق به این خودرو، موجب انتقادات بسیاری بر ظاهر پشتی این خودرو شد، اما خودرو 206 صندوقدار با توجه به مجهز شدن به یک صندوق جادار، به یکی از خودروهای محبوب بازار و حتی محبوب‌تر از نسخه هاچ‌بک آن تبدیل شد.

امکانات و تجهیزات رفاهی 206 صندوقدار و رانا پلاس

خودرو 206 صندوقدار دارای امکانات رفاهی قابل قبول و متعددی از جمله چراغ مه شکن جلو و عقب،  حسگر دماسنج و قاب رنگی، قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور رادیویی، سیستم ضد سرقت، سیستم تهویه اتوماتیک، شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب، صندلی عقب 2 تکه با قابلیت تاشوندگی، دماسنج روی داشبورد، چراغ همراهی تا درب منزل در محیط های تاریک و سیستم تنظیم سرعت برف پاک‌کن با سرعت خودرو است.

رانا پلاس نیز در زمینه امکانات رفاهی بسیار خوب عمل کرده است، از جمله آپشن‌های رفاهی آن می‌توان به طرح پارچه جدید رودری ها،  طرح جدید جلوپنجره، ایزوفیکس برای نصب صندلی کودک، سیستم ضد سرقت، سیستم هشدار دهنده مرکزی ورود غیرمجاز، سنسور عقب، سیستم عیب یابی هوشمند مالتی پلکس، کروز کنترل، نمایشگر دمای محیط، سیستم قطع خودکار سوخت هنگام تصادف،صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، آینه های جدید راهنما دار، آینه های برقی جانبی و در نهایت چراغ های جدید جلو و عقب اشاره کرد.

قیمت 206 صندوقدار و رانا پلاس

پژو 206 صندوقدار در حال حاضر در بازار به شکل صفر و کارکرده در رده قیمتی 139 تا 307 میلیون تومان به فروش می‌رسد، این در حالی است که خودرو رانا پلاس در رده قیمتی 270 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. به نظر می‌رسد با توجه به قیمت پایین‌تر نسخه صفر رانا پلاس و همچنین دارا بودن امکانات رفاهی بیشتر، گزینه مناسب‌تری نسبت به پژو 206 صندوقدار باشد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز