جک جی 5 دست دوم بخریم یا پژو پارس اتوماتیک؟

لست سکند

با افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو خارجی و داخلی، تصمیم‌گیری برای خرید خودرو داخلی یا خودرو چینی دست دوم که به نسبت سایر خودروهای خارجی قیمت مناسب‌تری دارد، تا حد زیادی سخت شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، خانواده‌ها در خرید خودرو معمولا با توجه به جادار بودن خودورهای سدان، به سراغ آن‌ها می‌روند و در این میان دو خودروی جک جی 5 چینی و پژو پارس اتوماتیک از جمله خودروهای محبوب سدان هستند که تا حد زیادی رقیب یکدیگر محسوب می‌شوند.

در همین زمینه بخوانید:

کاماپرس در ادامه به معرفی و بررسی مشخصات این دو خودرو می‌پردازد.

راز آسمان پایتخت

مشخصات فنی جک جی 5 و پژو پارس اتوماتیک

جک جی 5 یکی از خودروهای محبوب شرکت چینی جک است که در همکاری با شرکت ایتالیایی پینین فارینا طراحی و تولید شده است، این خودرو در ایران توسط شرکت خودروسازی کرمان موتور مونتاژ و روانه بازار می‌شود.

در مقابل خودرو پژو پارس اتوماتیک توسط گروه خودروسازی ایران خودرو و با نام اولیه پرشیا در مدل‌های مختلف مونتاژ و به بازار عرضه می‌شود.

در بخش مشخصات فنی، جک جی 5 با دارا بودن موتور 4 سیلندر با قدرت 140 اسب بخار و گشتاور 165 نیوتن بر پژو پارس با موتور 4 سیلندر با قدرت 108 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن پیشی می‎گیرد. با این حال حداکثر سرعتی که پژو پارس در هر ساعت ارائه می‌کند با میزان کیلومتر از جک جی 5 با سرعت حداکثر 175 کیلومتر بر ساعت بیش‌تر است.

از نظر مصرف سوخت به نظر می‌رسد جک جی 5 با استاندارد آلایندگی یورو 4 و همچنین میزان 7.6 لیتر مصرف در هر 100 کیلومتر از پژو پارس با استاندارد آلایندگی یورو 3 و میزان مصرف 8.2 لیتر در هر 100 کیلومتر، خودروی اقتصادی‌تر و مناسب‌تری باشد.

طراحی جک جی 5 و پژو پارس اتوماتیک

خودرو چینی جی 5، در بخش طراحی ظاهری نیز نسبت به پژو پارس بسیار بهتر و جذاب‌تر است، این خودرو دارای جلو پنجره کشیده با چراغ‌های تقریبا پرخاشگرانه و اخم کرده است که به ظاهر آن ابهت بخشیده است. خط‌های استفاده شده سقف‌ها و فریم پنجره‌ها بسیار ساده و در عین‌ حال شیک و آرامش بخش ترسیم شده است.

در مقابل این طراحی مدرن و به روز، پژو پارس دارای ظاهری تقریبا تکراری و خسته کننده برای مشتریان ایرانی است، به ویژه این‌که این خودرو در دو دهه گذشته جز اصلاحاتی اندک در آیینه‌ها و قالپاق‌های آن تغییر چشمگیری نداشته است که بتواند با طراحی و چهره‌پردازی‌های خودروهای امروزی رقابت کند.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی پژو پارس و جک جی 5

در بخش امکانات رفاهی، جک جی 5 به مانند بیشتر خودروهای چینی موجود در بازار بسیار خوب عمل کرده است، از جمله آپشن‌های موجود در این خودرو می‌توان به سیستم ترمز دیسکی دوجداره در جلو با قابلیت تهویه و خنک شوندگی، سیستم خودکار تهویه مطبوع، رینگ ۱۶ اینچی اسپرت آلومینیومی، چراغ‌‌های مه‌‌شکن جلو و عقب، چراغ‌‌های هالوژنی جلو و عقب، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، آینه‌‌های برقی جانبی، روکش چرمی صندلی‌‌ها و فرمان، صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت، سنسور نور برای روشن و خاموش شدن چراغ‌‌ها، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک ها، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و سانروف اشاره کرد.

البته پژو پارس نیز امکانات قابل قبولی دارد که شامل مواردی چون چراغ نقشه خوان، آینه‌های جانبی برقی راهنمادار، قفل میکروسوییچی درب‌ها، تنظیم برقی پشتی صندلی جلو، قطعات دکوراتیو طرح چوب جدید، داشبورد تریم بژ، جلو آمپر جدید و دماسنج روی داشبورد است.

قیمت جک جی 5 و پژو پارس اتوماتیک

از نظر قیمت در حال حاضر جک جی 5 دست دو و پژو پارس اتوماتیک هر دو تقریبا به هم نزدیک بوده و در رنج قیمتی 400 میلیون تومان در بازار معامله می‌شوند. به نظر می‌رسد با توجه به ویژگی‌های فنی جک جی 5 و همچنین ظاهر مدرن و به روز، انتخاب مناسب‌تری نسبت به پژو پارس اتوماتیک باشد.

مرتبط با : ایران خودروجککرمان موتور
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “جک جی 5 دست دوم بخریم یا پژو پارس اتوماتیک؟

  1. هادی گفته:

    اولا که معرفی و مقایسه بسیار ساده بود و این مطالب رو همه خودشون میدونن
    در ثانی، مطلب در مورد جک j5هست ولی عکس جکj4 میزارین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز