دومین شهر بزرگ بریتانیا ورشکسته شد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

سه‌شنبه گذشته، شورای شهر بیرمنگام، دومین شهر بزرگ بریتانیا، عملا اعلام ورشکستگی کرد. دلیل این اتفاق عدم توانایی در پرداخت ۷۶۰ میلیون پوند حقوق مساوی به کارمندان زنی است که در گذشته کمتر از مردان حقوق می‌گرفتند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، این شورا به‌عنوان بزرگترین مقام محلی اروپا، اخیرا تمام هزینه‌های غیرضروری خود را کاهش داد و اعلام کرد که در سال جاری با کسری ۸۷ میلیون پوندی بودجه مواجه بوده و هیچ ابزار دیگری برای پرداخت این بدهکاری ندارد.

بیشتر بخوانید:

این اطلاعیه بدان معنیست که تمام هزینه‌های جدید، به استثنای حمایت از افراد آسیب‌پذیر و خدمات قانونی، باید فورا متوقف شوند.

راز آسمان پایتخت

ماجرای این بدهکاری به سال ۲۰۱۲ و رای دادگاه عالی به نفع گروهی از کارمندان دولتی زن که حقوق کمتری نسبت به مردان دریافت می‌کردند بازمی‌گردد.

بودجه شوراها معمولا از طریق ترکیبی از منابع از جمله کمک‌های مالی دولت مرکزی، خدمات پارکینگ و مالیات تأمین می‌شود و به گفته یک مقام سخنگو: «این یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی است که شورا تاکنون با آن روبرو بوده است و ما بابت عدم کنترل این وضعیت عذرخواهی می‌کنیم.»

بر اساس گزارش سازمان سیاسی انجمن دولت، انتظار می‌رود شکاف بودجه برای مقامات محلی در انگلستان و ولز در سال ۲۰۲۳-۲۰۲۴ به ۲ میلیارد پوند یا بیشتر افزایش یابد.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز