دومینیکا یا دومینیکن؟ کدام صحیح است؟

دومینیکا یا دومینیکن-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

ممکن است برخی فکر کنند که هر دو یک کشور هستند، اما آن دو کشورهای مستقلی هستند که هویت خاص خود را دارند و اگرچه هر دو از کشورهای حوزه کارائیب و همسایه هستند، اما تفاوت های قابل توجهی بین آنها وجود دارد. دومینیکا را مشترک المنافع دومینیکا می نامند که یکی از کشورهای مشترک المنافع بریتانیا است، در حالی که جمهوری دومینیکن به این دلیل نامیده می شود که تحت حاکمیت هیچ حاکمیت بیرونی نیست بلکه تابع حکومت جمهوری و مستقل است.

جمهوری دومینیکن تاریخ طولانی به عنوان مستعمره بریتانیا داشته است اما در سال 1978 استقلال خود را به دست آورد، بر خلاف کشور مشترک المنافع دومینیکا که یکی از کشورهای زیر مجموعه بریتانیای کبیر محسوب می شود.

زبان رسمی کشور مشترک المنافع دومینیکا انگلیسی است، در حالی که زبان رسمی جمهوری دومینیکن اسپانیولی است.

جمعیت مشترک المنافع دومینیکا بسیار کمتر از جمهوری دومینیکن است و همچنین مساحت مشترک المنافع دومینیکا کمتر از جمهوری دومینیکن است.

راز آسمان پایتخت

شایان ذکر است که با وجود وسعت بزرگ جمهوری دومینیکن و اقتصاد قوی آن، این کشور از ضعیف بودن گذرنامه آن رنج می برد، برخلاف پاسپورت کشور مشترک المنافع دومینیکا که یکی از قدرتمندترین گذرنامه های فعلی است و رتبه 32 را در رنکینگ گیت جهانی دارا می باشد. هدف تعریف شده دولت دومینیکا رساندن جایگاه درت پاسپورت این کشور به رتبه 6 گیت جهانی تا سال 2028 میلادی است و شواهد موجود حاکی از این است که این کشور برای دستیابی به این هدف در مسیر درست قرار دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران دومینیکا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز