ده توصیه کارآمد و مهم برای داشتن یک رابطه سالم و خوب از نظر مشاور قبل ازدواج!

لست سکند

یکی از مهم ترین نیازهای بشریت و انسان ناطق، ارتباط داشتن است که بی توجهی به آن می تواند مشکل آفرین باشد. انسانها بر اساس روابط، خود را تعریف و توصیف می کنند. برای مثال، کودکان با توجه به مراقبان و نزدیکان خود، بزرگ می شوند و طبق اطلاعات بدست آمده از نظرات مشاور روانشناس و تحقیقات، با توجه به نگاه اطرافیان، باورهای خود را شکل می دهند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از انتخاب نو، اگر از نگاه آنها پذیرفته شوند؛ خود را می پذیرند اگر هم در غیر این صورت باشد، طبیعتا نیاز به درمان است که باورهای سمی کنار گذاشته شود و آنها دیدی واقع گرایانه نسبت به خود پیدا کنند. به علت اهمیت رابطه و ارتباط، در این مقاله قصد داریم تا به ده توصیه که می تواند بسیار کمک کننده باشد بپردازیم؛ پس اگر به این موضوع علاقه مند هستید تا انتها با ما همراه باشید.

1. به جای اینکه تلاش کنید تا برنده شوید، تلاش کنید که درک کنید: در واقع در یک رابطه سالم و امن، مهم نیست که چه کسی مقصر است! مهم این است که چطور می توان مسئله را به شیوه ای که آسیب برای طرفین به حداقل برسد؛ حل کرد!

راز آسمان پایتخت

2. به جای اینکه سریعا نتیجه گیری کنید و وسط بحث بپرید، کمی گوش دهید: طبیعی است که آدمها زمانی که درگیر خشم می شوند، گوش دادن کار سختی می شود اما تنها راهی که می تواند به حل کردن صحیح مسئله منجر شود، گوش دادن و از نگاه شخص مقابل اوضاع را دیدن است.

3. به جای اینکه نصیحت های غیر لازم و ناخواسته بکنید، حمایت کنید: براساس نگاه و نظر خانم دکتر نسرین باقری، دکتر روانشناس و اطلاعات بدست آمده از مشاوره خانواده و ازدواج، بهتر است تا به دیگران آن چیزی را دهید که می خواهند، نه آنچیزی که خودتان خواهان آن هستید. اگر در شرایط ناراحت کننده ای هستید، دست از نصیحت کردن بردارید و ببینید که طرف مقابل یا همسر شما به نصحیت کردن نیاز دارد یا اینکه مورد حمایت و پذیرش قرار گیرد؟

4. به جای حدس زدن و قضاوت کردن، سوال بپرسید: اتفاقات همیشه آنطوری نیستند که شما آنها را حدس می زنید یا پیش بینی می کنید. هر شخصی دنیا را به شیوه ای متفاوت درک می کند و میفهمد پس اجازه دهید تا آدمها صحبت کنند نه اینکه شما ذهن خوانی کنید.

5. به جای دیدن عیب های دیگران، ایرادات خود را ببینید: هر چه انسانها دارای سلامت روان بیشتری باشند، بیشتر می پذیرند که آنها نیز دارای خطا و اشتباهات هستند و برعکس.

6. به جای تغییر دادن دیگران، آنها را بپذیرید: هر انسانی، تاریخچه و شرایط متفاوت خود را دارد که او را تبدیل به یک انسان منحصر به فرد می کند. هیچ فردی پیدا نمی شوند که ایده آل باشد و همیشه انسانها اخلاق و رفتارهایی دارند که از نگاه ما مطلوب نیست. به همین دلیل، برای داشتن یک رابطه خوب، باید به کمیت ها توجه کرد، به این معنی که ببینید آیا از نگاه شما خوبی های آن فرد، بیشتر است یا بدی های او؟

7. به جای کنترل کردن، اعتماد کنید: پایه و اساس یک رابطه سالم، بر اساس نظر آقای دکتر محمدرضا تابع جماعت، روانشناس خانواده و مشاور قبل ازدواج اعتماد و باور کردن یکدیگر است. با کنترل کردن آدمهای دوست داشتنی زندگی خود، تنها آنها را فراری می دهیم!

8. به جای ناامید کردن خودت و نامهربان بودن، حد و مرز های سالم تعیین کن: برای داشتن ارتباط بهتر و سالم با دیگران، ابتدا باید رابطه خوبی با خودتان داشته باشید پس با خود مهربان باشید تا بتوانید این مهر را به دیگران نیز ارائه دهید.

9. به جای سرزنش کردن، مسئولیت اقدامات خودت را به عهده بگیر: یکی از ویژگی های مهم یک انسان سالم، مسئولیت پذیری اوست. اگر اشتباهی می کنید؛ غمگین شوید اما به مسیر ادامه دهید و شرایط بهتری را خلق کنید.

10. به جای سکوت کردن؛ درخواست کنید و بگویید که به چه چیزی نیاز داری: همانطور که شما قرار نیست ذهن خوانی کنید، دیگران نیز قرار نیست که پیش بینی کنند که شما به چه چیزی نیاز دارید؟ مسائل را سخت نکنید و به جای انتظارات نا به جا، خواسته های خود را بیان کنید. هر چه بیشتر منتظر باشید که دیگران برای شما کاری انجام دهند، بیشتر ناامید می شوید و احساس خشم و غم را تجربه می کنید.

سخن پایانی:

اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که به سلامت رابطه خود اهمیت می دهید؛ امیدورایم که این مقاله برای شما مناسب بوده باشد. اگر بعد از خواندن این مطالب به دنبال این هستید که این موضوع را جدی تر دنبال کنید، یکی از بهترین و مناسب ترین کارها؛ مراجعه به یک کلینیک روانشناسی مانند مطب روانشناسی انتخاب نو است که با داشتن روانشناسانی حرفه ای و درست، آمادگی لازم برای کمک و همراهی با شما عزیزان را دارد.

درمان، شفا بخش است و اتاق درمان؛ می تواند شما را با ابعاد ناشناخته خود آشنا کند و وارد دنیایی عجیب و شگفت انگیزی شوید که بسیار لذت بخش است. البته به این موضوع توجه داشته باشید که درمانگر مناسبی را انتخاب کنید، چرا که همانطور که یک روانشناس خوب می تواند بسیار کمک کننده باشد؛ یک روانشناس ناکارآمد نیز می تواند به درد و رنج شما اضافه کند و کمی اوضاع برای شما پیچیده شود. نترسید و اجازه دهید تا دنیای بدون ترس و واهمه را نیز تجربه کنید و زندگی را با تمام وجود زیست کنید.

مرتبط با : انتخاب نو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز