دلار شنبه ریزش می کند؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

روند افزایشی قیمت ها در هفته گذشته طی روزهای پایانی هفته ابتدا کند و سپس متوقف شد و ارز وارد فاز نزول قیمت شد اما سوال این است که دلار هفته پیش رو را با ریزش آغاز می کند یا به مدار گرانی باز می گردد؟

به گزارش کاماپرس، دلار هفته گذشته فاصله 18 تا 20 هزار تومان را در کمتر از 4 روز طی کرد اما روند افزایش قیمت سرانجام متوقف و در روز پایانی هفته معکوس شد.

نزول قیمت دلار در روز پایانی هفته با شیب ملایم آغاز شد و تا پایان این روز ادامه داشت. امروز نیز معاملات ارز در بازار آزاد چندان پرتعداد نیست اما شنیده ها حکایت از تداوم روند نزولی قیمت‌ها با شیب ملایم دارد. این درحالیست که بانک مرکزی به عنوان بازارساز عرضه های سنگین ارزی داشته و گزارش ها حکایت از نبود مشتری برای درصد قابل توجهی از این عرضه ها است.

در بازار اسکناس ارز نیز تکاپوی واسطه ها برای فروش دلارها در اوج قیمت از روز پنجشنبه کم و بیش به چشم می خورد و جو موجود در این بازار، احتمال سقوط و ریزش را در روز ابتدایی هفته پیش رو تقویت کرده است.

بازگشت ارز صادراتی عامل موثر در تعادل بازار 

راز آسمان پایتخت

از علل افزایش قیمت ارز، موضوع برنگشتن بخشی از ارزهای صادراتی به کشور است. مجموع ارزی که صادرکنندگان هنوز بازنگردانده‌اند به بیش از ۲۷ میلیارد دلار می‌رسد که در صورت  ورود بخشی از این مبلغ، بازار ارز اشباع شده و بساط دلالان و سفته‌بازان جمع می‌شود.

با توجه به اینکه ارز صادراتی باید در سامانه نیما و برای رفع نیاز واردکنندگان عرضه شود، ورود این حجم از منابع جدید، می‌تواند دغدغه موجود در میان واردکنندگان را نیز برطرف کند و از نگرانی‌ها بکاهد.

همتی رییس کل بانک مرکزی نیز با اشاره به ضرب‌الاجل تعیین شده تا پایان تیر ماه اعلام کرده است: اکنون صادرکنندگان باید به وظیفه ملی خود عمل کنند، در زمانی که دشمن فشار حداکثری را بر مردم وارد می‌کنند حداقل کاری که صادرکنندگان می‌توانند بکنند این است که سریع‌تر ارز را به کشور بازگردانند.

به نظر می‌رسد با سررسید زمان تعیین شده و بازگشت حتی بخشی از این ارز به کشور، ‌ عرضه و تقاضا متعادل‌تر شده و دست سفته‌بازان از این بازار کوتاه شود. بر اساس گزارش ایرنا، در واقع احتمال بازگشت دلار به قیمت‌های پایین‌تر آنقدر قوی است که حتی بازیگران بازار سکه نیز با احتیاط در این بازار فعالیت می‌کنند زیرا با کاهش قیمت دلار در روزهای آینده با حضور بازارساز، ‌ قیمت سکه نیز فرو می‌ریزد.

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “دلار شنبه ریزش می کند؟

  1. بادرشاه افشار گفته:

    دلار ریزش هم بکند؛ دیگه هیچ وقت به قیمت ۱۳ تومانی چند هفته قبل برنمی‌گردد. نهایت ماجرا این است که از ۲۰ تومان می‌آید روی ۱۷ تومان.

    همانطور که از ۳.۵ رفت روی ۲۰ و‌ بعد روی ۱۳ هزار تومان برای مدتی تثبیت شد.

  2. mahdi گفته:

    شتر در خواب بیند پنبه دانه به همین خیال باشین منتظر دلار 26 هزار تومانی باشید میرسه به 26 تومان وای می ایسته تا موقعی که شفافیت نباشه چهارتا کله گنده مثل وزیر و وکیل محاکمه و اعدام نشوند آش همان آش و کاسه همان کاسه خواهد بود والسلام طبری دست راست رئیس قوه قضائیه نفوذی و منافق و مجاهد خلق بوده من نمی دونم اون رئیس گزینش قوه قضائیه چه کار میکرده احراز هویت کرده یا نکرده سه سال سربازیم تموم شده مدرک دانشگاهی دارم نشستم ور دل ننه و بابام یک کار ندارم دوستان اصلاح طلب حرف از مذاکره میزنند خدایا حرف ما پیش شما برو نداره اگه داره خودت ریشه و نسل این جماعت مشرک امریکا پرست و دشمن این مردم مظلوم رو بسوزون الهی امین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز