دقت نظر اصلی مهم در فولاد خوزستان

فولاد خوزستان
لست سکند

بزرگترین عرضه کننده شمش فولاد و دومین قطب تولید فولاد خام در کشور میباشد و یکی از بنگاه های پیشرو اقتصادی  که در عرصه های ملی و منطقه ای صنعت فولاد حضوری فعال دارد.

به گزارش کاماپرس، این شرکت با وسعت 3/8 کیلومتر مربع، در مجاورت شهر اهواز، مرکز استان خوزستان درجنوب غربی کشور، واقع شده است. فولاد خوزستان اولین مجتمع تولید آهن و فولاد کشور به روش احیاء مستقیم و کوره قوس الکتریکی است که در 12 فروردین  سال 1368 به دست مبارک مقام معظم رهبری در زمان مسئولیت ریاست جمهوری ایشان افتتاح گردید. واحد توزین مرکزی و کنترل بالانس یکی از قسمت‌های مدیریت اتوماسیون و ابزار دقیق شرکت فولاد خوزستان است که وظیفه اندازه‌گیری وزن تمامی مواد ورودی و خروجی به شرکت را به وسیله دستگاه‌های توزین، برعهده دارد؛ این مجموعه دارای دو بخش است، بخش کارگاه توزین که وظیفه تعمیر و نگهداری سیستم‌های توزین کامیون‌کش و‌ ریلی شرکت را برعهده دارد.
رئیس تعمیرات توزین شرکت فولاد خوزستان عنوان کرد: توزین‌های کامیون‌کش و‌ ریلی به دلیل اینکه در مبادی ورودی و خروجی شرکت فولاد خوزستان وظیفه اندازه‌گیری مواد ورودی به شرکت شامل سنگ آهن، قراضه، فرومنگنز، فروسیلیس، کک، دولومیت و توزین محصولات خروجی شامل اسلب، بلوم و بیلت را بر عهده دارند؛ کوچک‌ترین خطای وزنی در مقادیر قرائت شده خسارات جبران‌ناپذیری چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ کسب رضایت و از دست دادن مشتری خواهد داشت. وحیدی‌کیا در ادامه خاطرنشان کرد: این واحد دارای ۱۶ توزین کامیون‌کش فعال و‌ ۳ عدد توزین ریلی است که وزن‌کشی مواد ورودی و خروجی شرکت فولاد خوزستان را انجام می‌دهند. برای کنترل دقیق توزین‌ها، روزانه یک دستگاه کامیون تست به وزن ۴۱ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم تمامی توزین‌های کامیون‌کش را کنترل کرده که در صورت بروز اختلاف بیش از ۲۰ کیلوگرم، تیم تعمیرات توزین با سرعت برای رفع اشکال آن اقدام می‌کنند.

به گزارش دنیای اقتصاد، رئیس تعمیرات توزین شرکت فولاد خوزستان ادامه داد: یکی از دلایلی که در سال ۹۸ بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن صادرات شمش فولاد داشته‌ایم و هیچ‌گونه شکایت وزنی نداشتیم، به دلیل همین دقت‌نظر است. وحیدی‌کیا در ادامه گفت: واحد حسابرسی صنعتی شرکت، برای ورود اطلاعات مورد نیاز از گردش مواد شرکت، در این‌باره پایش‌های مربوط بالانس مواد شرکت را به طور منظم انجام و کنترل می‌کند. وی خاطرنشان کرد: وظیفه دیگر این واحد بررسی و پیش‌بینی توسعه سیستم‌های توزین در قالب پروژه‌های توزین است که تمامی مراحل تنظیم شرح مناقصه، امتیاز‌بندی پیمانکاران، نظارت هنگام اجرای پروژه و در نهایت تحویل به بهره‌بردار برعهده توزین مرکزی است.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز