دستگاه پرکن پودر چگونه کار می ‎کند؟

لست سکند

همگام با رشد صنعت بسته‌بندی، دستگاه‎ها و تجهیزاتی هم طراحی و تولید شده‌اند تا کار نیروی انسانی را بهبود و سرعت ببخشند. یکی از این دستگاه‌ها، دستگاه پرکن پودر است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار تجهیزات صنعتی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، انواع مواد پودری مانند نمک، ادویه، و پودر های شیمایی و خوراکی و… نیاز به دستگاهی برای بسته‌بندی دارند. این دستگاه که ماشین‌آلات پرکن به شمار می‌رود، انواع مواد پودری را در قوطی یا کیسه پر می‌کند. حتی مشاغل خانگی هم می‌توانند از این دستگاه بهره ببرند و تنها مختص کارخانه‌های بزرگ نیست!

دستگاه‌های پرکن معمولا با سه روش وزنی، تایمری و حجمی مواد را اندازه‌گیری می‌کنند و در دو مدل نیمه اتومات یا تمام اتومات، کار بسته‌بندی را انجام می‌دهند. به طور کلی، نحوه كار اين دستگاه به گونه‌ای است که همزن مواد پودری داخل قیف دستگاه و همچنین ماردون یا اوگرکه با دوران خود پودر را از داخل مخزن به سمت نازل می‌فرستد. با هر بار چرخش ماردون، مقدار مشخصی پودر به داخل ظروف و یا کیسه ریخته می‌شود.

در قسمت خروجی و زیر نازل دستگاه، یک نوار نقاله قرار دارد که ظروف یا کیسه‌ها را به زیر نازل هدایت می‌کند و بعد از پر شدن نیز آن‌ها را برای دربندی می‌فرستد.

راز آسمان پایتخت

البته همانطور که گفته شد این دستگاه به دو صورت اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک کار می‌کند که در ادامه به این پرداخته می‌شود که هرکدام از این دو مدل چگونه کار می‌کنند.

دستگاه پرکن پودر دستی یا اتوماتیک؟

نحوه استفاده و کارکرد دستگاه پرکن پودر دستی یا نیمه‌اتومات به گونه‌ای است که ابتدا مواد پودری توسط دستگاه انتقال پودر یا به روش دستی داخل مخزن دستگاه ریخته می‌شود. سپس میزان و حجم مورد نظر مواد با فشردن پدال یا کلید دستی به داخل ظرف مورد نظر پر خواهد شد.

اما دستگاه پرکن اتوماتیک، دارای نوار نقاله است. در عملکرد این دستگاه، ظروف روی نوار نقاله قرار می‌گیرند و به زیر نازل هدایت می‌شوند. دستگاه اتوماتیک مجهز به اینورتر جهت تنظیم دو نوار هم هست. این دستگاه باید جهت شارژ پودر به داخل قیف به یک دستگاه انتقال‌دهنده پودر متصل شود که کار انتقال پودر بصورت اتومات انجام شود و همچنین امکان یکپارچه شدن این دستگاه با دستگاه درب‌بند جهت ظروف جار و پلی اتیلن وجود دارد.

قیمت دستگاه پرکن پودری

قیمت دستگاه پرکن پودر به عواملی چون اتومات یا نیمه‌اتومات بودن دستگاه، جنس بدنه آن، تابلو برق فرمان دستگاه و سیستم توزین دستگاه که لودثلی یا تایمری باشد، بستگی دارد.

دستگاه پرکن پودری طراحی و ساخته شده در ماشین‌سازی به آفرین از جنس استنلس استیل است و دو الکتروگیربکس مجزا برای دستگاه تعبیه می‌شود، یکی برای همزن مواد و دیگری برای اوگر یا ماردون، جهت انتقال مواد از داخل قیف به ظرف مورد نظر است. ماشین‌سازی به آفرین کار خود را از سال 1380 با هدف ساخت ماشین‌آلات بسته‌بندی و صنعتی آغاز کرد. این مجموعه همواره تلاش کرده است که استانداردها را رعایت کرده و سطح کیفی محصولات را در زمینه صنایع غذایی، دارویی، کشاورزی، نفت، گاز، پتروشیمی و… ارتقا دهد.

انتهای پیام

مرتبط با : به آفرین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز