دسترسی فیس‌بوک به سرنخ‌های جدید از حملات 2019

در ماه مه سال گذشته میلادی، واتس اپ موفق به کشف حفره امنیتی شد که به مجرمان سایبری امکان می‌داد با زنگ خوردن گوشی قربانی، نرم‌افزارهای جاسوسی را مورد نظر خود را روی گوشی آن‌ها نصب کنند.

به گزارش کاماپرس، حدود 1400 کاربر از جمله روزنامه‌نگاران و متهمان حقوق بشر در حداقل 20 کشور جهان تحت تأثیر این باگ امنیتی قرار گرفتند. در ماه اکتبر سال 2019 اما مشخص شد که این حملات کار سازنده ابزار جاسوسی اسرائیلی به نام گروه NSO که بیشتر با نام Q Q Cyber Technologies شناخته می‌شود، بوده است.

فیس‌بوک که مالکیت واتس‌اپ را در اختیار دارد، اکنون مدعی است که این گروه با استفاده از سرورهای مستقر در ایالات متحده آمریکا و از طریق نرم‌افزار پیام‌رسان معروف Pegasus، کاربران واتس اپ را مورد حمله قرار داده است.

اتهام همکاری با دولت‌های بیگانه

فیس‌بوک با اعلام اینکه شرکت میزبانی وب QuadraNet بیش از 700 بار برای حمله به کاربران واتس‌اپ در ماه‌های آوریل و مه 2019 مورد استفاده قرار گرفته، می‌گوید: «از یکی از سرورهای ریموت آمازون نیز برای کمک در این حملات بهره‌برداری شده است.»

راز آسمان پایتخت

در اولین دادگاه مرتبط با شکایت فیس‌بوک از گروه NSO که در ماه اکتبر برگزار شد، این شرکت از قرار دادن اطلاعات کاربران در اختیار دولت‌های بیگانه، شانه خالی کرد. با این حال، به نظر می‌رسد حالا که فیس‌بوک به سرنخ‌های جدیدی از این حمله سایبری دست یافته، NSO مسیر انکار را بسیار تنگ‌تر از گذشته می‌بیند. این در حالیست که این شرکت در دادگاه، هرگونه ارتباط با شرکت‌های آمریکایی در رابطه با این حمله را رد کرده بود.

 

مرتبط با : فیسبوک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز