دانشجویان در چه شرایطی می توانند خودرو وارد کنند؟

لست سکند

دبیر سابق انجمن واردکنندگان خودرو برخی شرایط واردات خودرو توسط دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور را مطرح کرد.

به گزارش کاماپرس، مهدی دادفر با تاکید بر اینکه تمام افراد خواستار واردات خودرو صفر کیلومتر باید صاحب کارت بازرگانی باشند، گفت: همچنین باید خدمات پس از فروش را از افراد دارای مجوز وزارت صمت خریداری کرده باشند.

وی همچنین با بیان اینکه امکان واردات خودرو  توسط دانشجویان خارج از کشور بعید است، اظهار کرد: سال‌های گذشته دانشجویان می‌توانستند ماشین خریداری و استفاده کرده در همان کشور را وارد کنند، اما در حال حاضر واردات خودروهای کارکرده به کشور ممنوع است.

بیشتر بخوانید:
به نقل از اقتصاد آنلاین، دادفر در ادامه با توضیح این مساله که دانشجویان برای واردات خودرو صفر کیلومتر باید صاحب کارت بازرگانی باشند، گفت: همچنین باید خدمات پس از فروش را از افراد دارای مجوز وزارت صمت خریداری کنند.

به گفته وی، این افراد همچنین باید اجازه ثبت سفارش گرفته و در صف تخصیص ارز نیز قرار بگیرند. در ادامه از بانک مرکزی ارز گرفته و به بانک خارج از کشور حواله و در نهایت ماشین را خریداری و وارد کشور کنند. البته تشریفات گمرکی نیز در مرحله آخر پروسه مخصوص به خود را دارد.

راز آسمان پایتخت

دادفر در عین حال عنوان کرد که با این پروسه و فرایند مذکور، احتمال واردات خودرو تقریبا بعید است و لذا اگر شخصی مدعی واردات به این شکل بوده، اشتباه می‌گوید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز