حق مسکن 300 هزار تومانی با مابه‌التفاوت ماه‌های قبل پرداخت می‌شود؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

با تصویب دیرهنگام حق مسکن کارگران باید دید آیا مابه‌التفاوت آن در ماههای گذشته پرداخت خواهد شد یا خیر!

به گزارش کاماپرس؛ بالاخره بعد از گذشت 5 ماه از شروع سال 99، افزایش حق مسکن کارگران توسط دولت تصویب شد. محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده، پیش از این شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان در جلسه ۱۷ خرداد ماه حق مسکن کارگری را از ۱۰۰ به ۳۰۰ هزار تومان افزایش داد اما اجرایی شدن مصوبه شورای عالی کار نیازمند تصویب هیأت دولت بود که در هفته‌های گذشته کمیسیون اقتصادی دولت این افزایش را تصویب کرد و امروز در هیأت دولت مطرح و تصویب نهایی شد.

فیش های حقوقی در انتظار افزایش حق‌مسکن

۳۱ خرداد ماه وزیر کار در نامه‌ای مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن را به هیأت وزیران ارسال و درخواست کرد این موضوع با قید دو فوریت در دستور کار قرار گرفته و تصویب شود. در این نامه، زمان آغاز اجرای حق مسکن از تیرماه اعلام شده بود.
با اینهمه نه تنها در تیرماه، بلکه در مردادماه نیز حق مسکن در هیات دولت به تصویب نرسید. تنها ۵۱ روز بعد از نامه وزیر کار، افزایش حق مسکن کارگران هفته گذشته در کمیسیون اقتصادی دولت مصوب شد. بعد از تصویب در کمیسیون اقتصادی دولت، مسئولان وزارت کار وعده دادند که در اولین جلسات هیات دولت، حق مسکن به تصویب نهایی خواهد رسید با این حال، اکنون که مرداد ماه به پایان خود رسیده، تازه حق‌مسکن کارگران به تصویب دولت رسیده است.

مابه‌التفاوت حق‌مسکن باید پرداخت شود

راز آسمان پایتخت

علیرضا حیدری، نائب ریس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در رابطه با اینکه چه زمانی کارگران حق‌مسکن ۳۰۰ هزار تومانی را در فیش‌های حقوقی خود خواهند دید، به ایلنا گفته بود: وزیر کار در پیشنهادی که به دولت فرستاده، زمان اجرا را تیرماه مشخص کرده اما مرجع نهایی تصمیم گیری در ارتباط با زمان اجرای حق‌مسکن، دولت است و دولت می‌تواند زمان را از ابتدای سال در نظر بگیرد؛ به هر حال با تصویب در مردادماه باید مابه التفاوت تیرماه به کارگران پرداخت شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “حق مسکن 300 هزار تومانی با مابه‌التفاوت ماه‌های قبل پرداخت می‌شود؟

  1. مجتبی خان گفته:

    ایا حقوقهای نجومی شما نیز اینگونه افزایش خورد مگه افزایش حقوقها از اول سال نیست این کجای کتاب قانونتون نوشته میشه بگین لطفا؟

  2. حاتم گفته:

    خدا لعنتتون کنه چرا به فکر کارگران نیستید . ما کارگران همه به حواشی شهرها رانده شدیم به خاطر گرانی و تورم مسکن. ما دیگه توان خرید میوه نداریم برای بچه هایمان . با این تورم افسار گسیخته حقوق ما فقط کفایت چند تا نون و چند کیلو سیب زمینی در ماه میشه . مگه شما احمقید یا خودتونو به احمقی زده اید. حالا هم میخواهید حق مسکن را از اول سال محاسبه نکنید؟؟؟؟؟؟ این یعنی چی؟؟؟؟؟ وزیر بی کفایت کار چرا اینجوری رفتار می کنید . ما کارگران دیگه به تنگ اومدیم . بخدا مرگ برای ما ازین زندگی خفت بار بهتره .

  3. بنده گفته:

    مسئولین نا محترم که فقط به فکر حقوق های نجومی خودتون هستین الهی خدا ازتون نگذره
    منت میزارین تو این دولت بیشترین افزایش حق مسکن شده.پس خاک توسر این دولت که اجاره هارو چندین برابر کرد تو این 7-8 سال.پس دیگه جای منت نیست
    اگه به خودتون حق مسکن 300 هزار تومنی بدن با حقوق سه میلیون (تازه اگه همه حق … را رعایت کنند)واقعا شما میتونین با سه تومن زندگی کنین.اگه نمیتونین پس خدا ازتون نگذره.الهی با شمر و یزید محشور بشین…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز