پشتیبانی واتس‌اپ از حضور همزمان 8 نفر در مکالمات تصویری

واتس‌اپ در جدیدترین به‌روزرسانی خود از قابلیت پشتیبانی از حضور همزمان 8 نفر در تماس‌های ویدئویی رونمایی کرد.

به گزارش کاماپرس به نقل از WCCFtech، این به‌روزرسانی شامل چند تغییر گرافیکی دیگر است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به منوهای جدید در iOS 13 اشاره کرد.

این آپدیت واتس‌اپ در حالی منتشر شد که از روزها قبل برخی کارشناسان حوزه فناوری از تلاش فیس‌بوک برای افزایش سقف شرکت‌کنندگان در تماس‌های ویدئویی از 4 به 8 نفر، خبر داده بودند.

این شرکت در حالی ساعاتی پیش از این به‌روزرسانی رونمایی کرد که همچنان بر عهد خود برای رمزنگاری شدن تماس‌ها باقی مانده است.

رونمایی از نرم‌افزار «Messenger Rooms»

این آپدیت جدید به همراه نرم‌افزار کنفرانس ویدئویی جدید فیس‌بوک به نام «Messenger Rooms» به بازار عرضه شد؛ نرم‌افزاری که از حضور همزمان 50 نفر در کنفرانس‌های صوتی و ویدئویی – بدون رمزنگاری – پشتیبانی می‌کند.

راز آسمان پایتخت

اتصال نرم‌افزار جدید به واتس‌اپ و اینستاگرام

شنیده‌ها حاکی از آن است که فیس‌بوک قصد دارد «Messenger Rooms» زا به واتس‌اپ و دایرکت اینستاگرام متصل کند تا کاربران بتوانند به صورت گروهی یا مجزا با یکدیگر گفت‌وگوی تصویری داشته باشند. با این حال، فیسبوک مشخص نکرده که این تماس‌ها تحت همان پلتفرم واتس‌اپ و اینستاگرام انجام خواهد شد یا بر بستر این نرم‌افزار جدید.

این در حالیست که اینستاگرام هم‌اکنون از حضور همزمان 4 نفر در تماس‌های ویدئویی پشتیبانی می‌کند و خبری از افزایش ظرفیت در این نرم‌افزار، همچنان خبری نیست.

تلاش فیس‌بوک برای استفاده از ظرفیت‌های دورکاری

در طول دوران همه‌گیری کرونا، فیس‌بوک تلاش‌‎های بسیاری را برای کمک به شکست ویروس کرونا انجام داده است. رونمایی از آپدیت جدید واتس‌اپ و نرم‌افزار «Messenger Rooms» نیز در همین راستاست تا افرادی که مجبورند در خانه کار کنند، با استفاده از این ابزارها با مشکلات کمتری در ارتباط گیری با مدیران و همکاران خود مواجه شوند.

گفتنیست، واتس‌اپ بیش از 2 میلیارد کاربر دارد که برای ارتباط برقرار کردن با دیگران و حتی دریافت اخبار به این ابزار پیام‌رسان متکی هستند. در زمان نگارش این خبر، آپدیت جدید صرفا برای سیستم عامل iOS عرضه شده و خبری از این آپدیت برای اندروید نیست.

استفاده از قابلیت پشتیبانی از حضور همزمان 8 نفر در تماس‌های ویدئویی، نیازمند دریافت آخرین به‌روزرسانی است.

مرتبط با : فیسبوک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز