حراج لیمو ترش محتکران هر کیلو 12 هزار تومان

یک مقام مسئول در ستاد تنظیم بازار با هشدار به محتکران لیمو ترش اظهار کرد: دادستانی با محتکران این محصول به شدت برخورد می‌کند و محصول کشف شده نیز به قیمت هر کیلو 12 هزار تومان در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود.

به گزارش کاماپرس، با گذشت بیش از دو ماه از شیوع کرونا در کشور، ستاد تنظیم بازار و دیگر نهادهای نظارتی مبارزه با گران فروشی و احتکار برخی اقلام و محصولات کشاورزی که با شیوع این بیماری با افزایش تقاضا مواجه شده‌اند را با جدیت بیشتری پیگیری می‌کنند.

از جمله این محصولات لیمو ترش است که در روزهای ابتدایی شیوع کرونا در با انتشار مطالبی مبنی بر مفید بودن این محصول برای تقویت سیستم ایمنی بدن، به شدت مورد استقبال قرار گرفت و افزایش تقاضای کم سابقه‌ای را تجربه کرد. این افزایش تقاضا به افزایش قیمت این محصول منتهی شد به گونه‌ای که لیمو ترش از کیلویی 8 تا 10 هزارتومان به کیلویی 50 تا 70 هزار تومان رسید.

ستاد تنظیم بازار به منظور متعادل کردن بازار لیمو ترش اقدامات ویژه‌ای را در دستور کار قرار داده است که مهم ترین اقدام ممنوع‌ شدن صادرات این محصول تا پایان اردیبهشت‌ماه 99 بود.

حمیدرضا کلامی مدیرکل دفتر برنامه ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار در مصاحبه با تسنیم، درباره سایر اقداماتی که برای کنترل قیمت و تنظیم بازار لیمو ترش انجام شده است، گفت: به منظور جلوگیری از احتکار این کالا در انبارها ، لیمو ترش در فهرست کالاهای مشمول مبارزه با احتکار، امتناع از عرضه و اختفا داده شده است.

راز آسمان پایتخت

بر این اساس هر فردی در هر جای کشور این محصول را انبار کرده و عرضه نکند، تخلف کرده و با وی به شدت برخورد می شود، به نحوی که دادستانی در این خصوص وارد عمل شده است.

فروش لیمو ترش در میوه فروشی ها گران تر از 18 هزار تومان تخلف است

به گفته وی،هر محموله ای که توسط دولت به عنوان احتکار،کشف شود با نرخ 12 هزار تومان در میادین میوه و تره بار شهرداری عرضه می شود.

کلامی  با تأکید بر اینکه اگر لیمو ترش در میوه فروشی های سطح شهر گران تر از 18 هزار  تومان فروخته شود، تخلف بوده و با آنها برخورد می شود، گفت: فصل برداشت این محصول اوایل تیر ماه است و برای تأمین کسری بازار تا شروع برداشت واردات 5 هزار تن لیمو ترش( با ارز نیمایی) حداکثر تا 15 اردیبهشت‌ماه در دستور کار قرار دارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز