جهش شاخص بورس بر فراز قله یک میلیون و 700 هزار واحدی

شاخص بورس امروز در ادامه رکورد شکنی های خود بیش از ۸۵ هزار واحد دیگر افزایش یافت و از مرز یک میلیون و 700 هزار واحد گذشت تا به هشدارهای کارشناسان درباره حبابی بودن رشد بورس، دهن کجی تازه ای کرده باشد!

به گزارش کاماپرس، علت رشد شاخص بورس هر چه باشد به نظر می رسد این شاخص نه تنها در مسیر ریزش قرار ندارد بلکه فعلا حتی خیال اصلاح هم ندارد! با این وجود کارشناسان همچنان به سرمایه گذاران تازه کار بورسی گوشزد می کنند در خرید سهام وجوه علمی و ارزش بنیادی سهام را مدنظر داشته باشند و به افزایش های روزمره شاخص و اغلب سهام بازار دل نبندند.

مروری بر وضعیت بازار

بنا به اعلام ایرنا، شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه) ۸۵ هزار و ۳۶۳ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۷۴۰ هزار واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۴۷۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۳۸ هزار و ۵۷۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

راز آسمان پایتخت

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۱۴ هزار و ۱۰۹ واحد افزایش به ۴۸۴ هزار و ۳۰  واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۹ هزار و ۲۹۳  واحد رشد به ۳۱۸ هزار و ۸۱۶ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۵۰ هزار و ۵۴۰ واحد و شاخص بازار دوم ۲۲۱ هزار و ۴۱۸ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲۲ هزار و ۳۱۲ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با چهار هزار و ۸۴۸ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (فارس) با چهار هزار ۷۴۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با چهار هزار و ۲۹۹ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۹۵۵ واحد،  ایران خودرو (خودرو ) با یک هزار و ۳۹۰ واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و ۷۱۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن) با ۶۵ واحد، سیمان تهران (ستران) با ۳۶ واحد، کویر تایر (پکویر) با ۲۹ واحد، لبنیات پاک (غپاک) با ۲۸ واحد، تامین ماسه ریخته گری (کماسه) با ۲۴ واحد و سیمان کرمان (سکرما) با ۲۳ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران، بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و پالایش نفت بندرعباس در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک‌ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۴ هزار و ۸۷۸  میلیارد ریال داد و ستد شد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز