جنگ اوکراین یک کشور ثروتمند را ثروتمندتر کرد

لست سکند

مسافران جام جهانی 2022 قطر  با ورود به دوحه می‌توانند به تماشای استادیوم جدید 80.000 نفری برخاسته از دل صحرا بنشینند که میزبان فینال جام جهانی در ماه دسامبر خواهد بود. اما آنها بدون شک متوجه تصویر قابل تأمل دیگری نیز شوند: تانکرهایی که در خلیج فارس صف کشیده‌اند تا گاز طبیعی را به سمت اروپا و دیگر کشورها منتقل کنند.

فوتبال؛ این ورزش محبوب جهانیان و سوختی که به طور فزاینده‌ای به واسطه جنگ اوکراین و روسیه ضروری می شود، ممکن است اشتراکات کمی داشته باشند. با این حال، هر دو مقوله در حال گرد هم آمدن هستند تا قطر را در صحنه جهانی تحت تاثیر قرار دهند. در حالی که میزبانی جام جهانی یک حرکت فوق مثبت به شمار می‌رود، وضعیت این شبه جزیره کوچک به عنوان یکی تامین کننده گاز طبیعی در دنیا، نویدبخش تبدیل آن به بازیکن بزرگتری است که همیشه آرزوی آن را داشته است.

راز آسمان پایتخت

افزایش قیمت نفت سایر تولیدکنندگان خاورمیانه مانند عربستان سعودی و کویت را تقویت کرده است، اما وضعیت مالی و ژئوپلیتیکی پیشنهادی قطر، پس از حمله ولادیمیر پوتین، اروپا را مجبور کرد تا از واردات انرژی روسیه فاصله بگیرد، همین امر، کشور قطر را به برنده‌ی برجسته میدان تبدیل کرده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز