جزییات عرضه 5 نوع ارز مسافرتی بعد از تعطیلات نوروزی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

مسافران می‌توانند بعد از تعطیلات عید نوروز طبق اعلام بانک مرکزی اقدام به دریافت لیر ترکیه، درهم امارات، رینگت مالزی و دینار عراق کنند.

به گزارش کاماپرس، بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده برای جلوگیری از فشار کاذب بر روی ارز دلار و همچنین ذخیره خوب ارزی کشور، دارندگان کارت ملی می‌توانند در سامانه طلا و ارز اقدام به خرید 2000 دلار کند. البته در این اطلاعیه بانک مرکزی تاکید کرده خریداران می‌توانند وجه دلار را 6 ماه بعد از ثبت دریافت کنند. یکی دیگر از مواردی که در این عرضه پیش‌بینی شده امکان فروش دلار در سامانه است و وجه آن در ساعات اداری امکان انتقال به حساب دارنده ارز را دارد.

همچنین بانک مرکزی اعلام کرده بعد از تعطیلات نوروز افراد می‌توانند 4 ارز مسافرتی دیگر را نیز دریافت کنند. این ارزها شامل لیر ترکیه، درهم امارات، رینگیت مالزی و همچنین دینار عراق است.

به تازگی بانک مرکزی تمامی معاملات ارزی که خارج از سامانه تبادل ارز و طلا  انجام می شود را ممنوع و غیرقانونی اعلام کرده و افرادی که این معاملات را انجام می دهند مشمول پیگرد قانونی خواهند بود.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

در حال حاضر صرافی ها تنها می‌توانند یوآن چین و روبل روسیه را خرید و فروش کنند و اجازه معامله دلار و یورو در کشور را ندارند.

چندی پیش بانک مرکزی مبلغ ارز مسافرتی را از 500 یورو به 1000 یورو افزایش داد و همین مساله منجر به هجوم مردم به فرودگاه امام برای دریافت ارز مسافرتی شد و حتی گفته می‌شد که عده‌ای به محض اینکه ارز خود را دریافت کردند بلیت پرواز را کنسل کردند. باز این رو به دلیل تفاوت نرخ ارز مسافرتی و ارز بازار آزاد عده‌ای از دریافت آن سود بردند، البته بانک مرکزی اعلام کرد که این موضوع را پیگیری می‌کند و لیست افرادی که ارز مسافرتی دریافت کردند و پرواز خود را کسل کرده اند شناسایی خواهد کرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز