جزئیات وام ۵۰ میلیونی دوم برای زوج ‌های جوان

زوج های جوانی که تا سه سال بعد از عقد بچه دار می شوند، می توانند وام ۵۰ میلیون تومانی بگیرند.

به گزارش کاماپرس، یک وام جدید ۵۰ میلیون تومانی به غیر از وام ۵۰ میلیونی ازدواج برای زوج های جوان در راه است. این وام به زوجهایی تعلق می گیرد که خیلی زود به فکر بچه دار شدن می افتند. یعنی از تاریخ عقد آنها نباید بیشتر از سه سال گذشته باشد. این وام جزو پیشنهاداتی است که از سوی کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه می شود.

جواد نیک‌بین عضو کمیسیون فرهنگی و کمیسیون درباره این وام ۵۰ میلیون دوم می گوید:« مقرر شده که کسانی که قبل از گذشت سه سال از تاریخ عقد، دارای فرزند بشوند، ۵۰میلیون تومان وام دیگر هم به آنان تعلق بگیرد. اما فعلا در کمیسیون فرهنگی آنچه درباره مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۰ مصوب شده است، ۵۰میلیون تومان است. »

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

او همچنین درباره شرایط وام ازدواج سال آینده به فارس می گوید: « دولت چندی پیش اعلام کرد که به متقاضیان زیر ۱۸ سال وام ازدواج پرداخت نمی شود.اما با توجه به اینکه افراد زیر۱۸سال، یک چهارم ازدواج‌های کشور را تشکیل می‌دهند، اصلاح این مصوبه در لایحه بودجه امسال و در کمیسون فرهنگی مجلس رای آورد. به منظور حمایت از ازدواج جوانان، قرار بر این شد که وام ازدواج به متقاضیان زیر ۱۸سال هم تعلق بگیرد. ان‌شالله این موضوع در کمیسیون تلفیق بودجه نیز مطرح خواهد شد تا بودجه آن نیز پیش‌بینی بشود.»

راز آسمان پایتخت

درخواست ضامن بیشتر جرم است

نماینده کاشمر همچین درباره استنکاف برخی شعب بانک‌ها از پرداخت وام ازدواج با یک ضامن معتبر و سفته می گوید:« همه شعب طبق قانون باید فقط و فقط درخواست یک ضامن معتبر و یک سفته را داشته باشند. ما در پیشنهادات خود در کمیسیون فرهنگی این موضوع را مطرح کرده‌ایم که اگر بانکی درخواستی بیشتر از این دو مورد داشت، برای آن شعبه از بانک جرم‌انگاری انجام شود.

اما در غیر این صورت هم، اصل این کار از نظر قانونی جرم است. هر شهروندی در صورت مواجهه با اینگونه درخواست‌ها از طرف بانک می‌تواند شکایت کند و بانک قطعا محکوم خواهد شد.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم،  عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز