وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی می شود؟

پیشنهاد ۱۰۰ میلیونی شدن وام ازدواج جوانان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ تصویب شد.

به گزارش کاماپرس، وام ازدواج در سال ۹۹ برای هر یک از زوجهای جوان ۵۰ میلیون تومان است، رقمی که قرار است برای سال ۱۴۰۰ دوبرابر شود. البته هنوز دو برابر شدن وام ازدواج در حد پیشنهاد است و فعلا نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب پیشنهاد ۱۰۰ میلیونی شدن وام ازدواج جوانان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داده است.

ولی اسماعیلی درباره ارائه پیشنهاد ۱۰۰ میلیونی شدن وام ازدواج در لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر می گوید:« با توجه به افزایش تورم در حوزه‌های مختلف به ویژه لوازم خانگی، پیشنهاد دادم وام ازدواج جوانان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یابد، زیرا ۵۰ میلیون تومان وام پیشین، کفاف تشکیل زندگی مشترک جوانان را نمی‌دهد. همچنین هفت سال بازپرداخت این وام به ۱۰ سال رسید تا در هر ماه بر زوجین فشار زیاد ناشی از بازپرداخت وام وارد نشود.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه به باشگاه خبرنگاران جوان می گوید:« کمیسیون اجتماعی درباره ضامن وام گیرنده بحث‌هایی انجام داد که در نتیجه ضامن معتبر لزوما کارمند نخواهد بود. محل اعتباری این وام صندوق اعتبار قرض الحسنه بانک مرکزی است.»

آریاک سفر

چندی پیش مجتبی توانگر عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ١۴٠٠ نیز از پیشنهاد افزایش وام ازدواج به ٨٠ میلیون تومان خبر داده بود. این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه به ١۴٠٠ به ایسنا گفته بود:« بر اساس گزارشات کارشناسی اندیشکده اقتصادمقاومتی و در گفتگو با کارشناسان این اندیشکده، پیشنهاد خواهم کرد در تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ ، وام قرض الحسنه ازدواج از ۵۰ به ۸۰ میلیون تومان و بازپرداخت آن از ۷ به ۸ سال افزایش یابد تا پرداخت اقساط آن برای زوجین مشکل ایجاد نکند.»

او گفته بود:« مجلس شورای اسلامی طی سال های اخیر، در اقدامی شایسته تقدیر، مبلغ وام قرض‌الحسنه ازدواج جوانان را متناسب با هزینه‌های این سنت پسندیده، در قانون بودجه بهبود داده است. در ادامه مسیر گذشته، ضروری است در سال جاری نیز تسهیلات قرض الحسنه ازدواج متناسب با افزایش هزینه‌ها بهبود یابد.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز