وام ازدواج ۸۰ میلیون تومانی چه زمانی پرداخت می شود؟

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ١۴٠٠ از پیشنهاد افزایش وام ازدواج به ٨٠ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش کاماپرس، با اینکه قیمت لوازم خانگی و همه وسایل مورد نیاز زوجهای جوان برای شروع یک زندگی در سال ۹۹ افزایش زیادی داشته است، اما در پیش‌نویس لایحه بودجه، وام ازدواج همان ۵۰ میلیون فعلی تعیین شده است. با این حال مجتبی توانگر عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ از پیشنهاد این کمیسیون برای افزایش وام ازدواج خبر می دهد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

مجتبی توانگر درباره وام ازدواج و پرداخت وام قرض‌الحسنه فرزندآوری در بودجه ۱۴۰۰ گفت:« مجلس شورای اسلامی طی سال های اخیر، در اقدامی شایسته تقدیر، مبلغ وام قرض‌الحسنه ازدواج جوانان را متناسب با هزینه‌های این سنت پسندیده، در قانون بودجه بهبود داده است.

در ادامه مسیر گذشته، ضروری است در سال جاری نیز تسهیلات قرض الحسنه ازدواج متناسب با افزایش هزینه‌ها بهبود یابد؛ همچنین وام فرزندآوری نیز جهت حمایت از افزایش جمعیت و تسهیل آن، از محل منابع قرض‌الحسنه مردم در بانک‌ها تخصیص داده شود.»

آریاک سفر

وام ازدواج ۳۰ میلیون تومان بیشتر می شود

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ١۴٠٠ تاکید کرد:« بدین ترتیب بر اساس گزارشات کارشناسی اندیشکده اقتصادمقاومتی و در گفتگو با کارشناسان این اندیشکده، پیشنهاد خواهم کرد در تبصره 16 لایحه بودجه سال ۱400 موارد ذیل درج شود:

– وام قرض الحسنه ازدواج از ۵۰ به ۸۰ میلیون تومان و بازپرداخت آن از 7 به ۸ سال افزایش یابد تا پرداخت اقساط آن برای زوجین مشکل ایجاد نکند.
-مبلغ ۲۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه فرزندآوری از محل همین منابع با بازپرداخت ۵ ساله جهت تخصیص اضافه شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

توانگر در ادامه به ایسنا گفت:« برای پرداخت ۱ میلیون وام ازدواج ۸۰ میلیون تومانی (مطابق آمار سالانه) به ۸۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز است؛ همچنین اگر بخش عمده والدین صاحب فرزند جدید نیز تقاضای وام فرزندآوری ۲۰ میلیون تومانی داشته باشند (۱ میلیون نفر)، با توجه به نرخ ۱.۲ میلیون عددی موالید سالانه کشور، این سیاست به ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد. بنابراین سیاست پیشنهادی در سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان منابع و تسهیلات قرض الحسنه بانکی نیاز دارد که با توجه به برآورد ۲۰۰ هزار میلیاردی امکانپذیر است.»

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز