جذب مشتری و کسب سود با سیستم‌های وفادارسازی مشتریان

تور لحظه آخری-کاماپرس

‌مهم‌ترین هدف همه تجارت‌ها و کسب و کارها، افزایش فروش و کسب حداکثری سود است. اصلی‌ترین گام برای دستیابی به این هدف، برقراری تعامل موثر با مشتریان و وفادارسازی آن‌ها است. از جمله شیوه‌های وفادارسازی مشتریان می‌توان به اطلاع رسانی صحیح، قرعه کشی و اهدای جوایز و امتیاز و غیره اشاره کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ خدمات کسب و کار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، وفادارسازی مشتریان مهم‌ترین دغدغه تمام فروشگاه‌های کوچک و بزرگ است. وفادارسازی مشتریان به معنای جذب مشتری ثابت برای فروشگاه است؛ به نحوی که مشتریان به شکل پیوسته از فروشگاه شما خرید کرده و همواره آن را به دیگر فروشگاه‌ها ترجیح دهند. امروزه انواع نرم افزارهای فروشگاهی از جمله سیستم وفادارسازی مشتریان، سیستم ارسال پیامک، سیستم قرعه کشی و غیره در این زمینه به کمک مدیران فروشگاه‌ها آمده‌اند. کاماپرس در ادامه به بررسی اهمیت وفادارسازی مشتریان و نقش این نرم افزارها می‌پردازد.

وفاداری مشتری چیست و چه تاثیری در فروش دارد؟

وفاداری مشتری به این معنی است که مشتریان به جهت تجربیات خرید آسان و بدون دردسر از کسب و کار شما برای خریدهای بعدی نیز به فروشگاه شما مراجعه کنند؛ به‌طوری که این مشتریان پس از مدتی به علت وفاداری به محصولات، خدمات یا حتی قیمت محصولات، به مشتری ثابت کسب و کار شما تبدیل شوند. با توجه به این‌که عمده درآمد و فروش فروشگاه‌ها از طریق همین مشترین ثابت کسب می‌شود، وفادارسازی مشتریان یکی دغدغه‌های مهم مدیران فروشگاه‌ها است. مهم‌ترین مزیت وفاداری مشتریان علاوه بر افزایش درآمد، شامل صرفه‌جویی در هزینه‌ها، جمع‌آوری نظرات و پیشنهادات و اطلاعات ارزشمند و غیره است.

راز آسمان پایتخت

سیستم وفادارسازی مشتریان چیست؟

امروزه با توجه به اهمیت وفاداری مشتریان در کسب سود و افزایش درآمد، شیوه‌های متعددی برای وفادارسازی مشتریان وجود دارد. سیستم‌ وفادارسازی مشتریان در راستای تسهیل تعامل با مشتریان به ارائه انواع این تکنیک‌ها می‌پردازد. در ادامه به برخی از این تکنیک‌ها اشاره شده است؛

سیستم باشگاه مشتریان

سیستم‌های وفادارسازی مشتریان با ایجاد یک باشگاه مشتریان و عضویت مشتریان ثابت فروشگاه در آن، شرایطی را برای ارائه خدمات ویژه به مشتریان دائمی ایجاد می‌کنند. این خدمات ویژه در رضایت مشتریان و مراجعه مجدد آن‌ها به فروشگاه تاثیر بسیاری دارد.

سیستم امتیازدهی به مشتریان

برقراری سیستم امتیازدهی به مشتریان از طریق نرم افزارهای وفادارسازی مشتریان، نقش قابل توجهی در تشویق مشتریان به خرید از این فروشگاه دارد. به عنوان مثال مشتریان با هربار خرید از فروشگاه امتیاز کسب کرده و پس از جمع‌آوری امتیاز مشخصی می‌توانند از مزایا، جوایز و تخفیف‌های ویژه بهره‌مند شوند.

خدمات رایگان برای مشتریان ویژه

با استفاده از سیستم‌های وفادارسازی مشتریان می‌توانید مشتریان خود را بر مبنای میزان خریدها و امتیازهای آنان در گروه‌های مشتریان طلایی یا ویژه قرار داده و خدمات رایگان از جمله ارسال رایگان یا مشابه آن را برای آنان در نظر بگیرید.

تعامل موثر با مشتری با ارسال پیامک

یکی دیگر از روش‌های موثر در جذب مشتریان، ارسال پیامک‌های شخصی مانند تبریک تولد است. ضمن این‌که شما می‌توانید برای روز تولد یا به مناسبت‌های مختلف علاوه بر تبریک کد تخفیف برای مشتری موردنظر ارسال کنید. ارسال پیامک همچنین شیوه موثری برای اطلاع رسانی و آگاه سازی مشتریان از تخفیف‌ها، جشنواره‌ها، قرعه کشی‌ها و مانند آن است.

دریافت بازخوردها، نظرات و پیشنهادات

با استفاده از انواع سیستم‌های وفادارسازی مشتریان مانند سیستم نظرسنجی، می‌توانید از نظرات و پیشنهادات مشتریان خود آگاه شوید. با این شیوه می‌توانید به مشتریان خود نشان دهید که به نظرات و بازخورد آن‌ها در راستای خدمات رسانی اهمیت می‌دهید.

قرعه کشی و اعطای جوایز

برگزاری قرعه کشی و اهدای جوایز و تخفیف‌های گوناگون یکی از روش‌های موثر در جذب مشتریان و جلب رضایت آن‌ها است. نرم افزار قرعه کشی فروشگاهی این امکان را به مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپرمارکت‌ها می‌دهد تا برای تشویق مشتریان به خرید و همچنین تشکر و قدردانی از مشتریان وفادار خود، جوایز و مسابقاتی را در نظر بگیرند.

برای وفادارسازی مشتریان از چه نرم افزارهایی استفاده کنیم؟

امروزه انواع نرم افزارهای فروشگاهی با هدف تسهیل ارتباط با مشتریان و وفادارسازی آن‌ها تولید و عرضه شده‌اند. برخی از این نرم افزارها در ادامه معرفی شده است؛

سیستم‌امتیازدهی مشتریان کیان

سیستم امتیازدهی مشتریان کیان با هدف ترغیب مشتریان به خرید مجدد از فروشگاه طراحی شده است. این سیستم براساس متریال‌های موردنظر شما مانند عملکرد مشتری و یا مناسبت‌های خاص به مشتریان امتیاز اعطا می‌کند. از قابلیت‌های این سیستم می‌توان به گروه‌بندی خودکار مشتریان و اعطای خدمات ویژه به مشتریان براین اساس، تبدیل امتیازها به اعتبار و امکان استفاده از اعتبارها در بازه زمانی معین در فروشگاه‌ها و امکان مشخص کردن میزان تبدیل امتیاز به اعتبار برای بازه‌های زمانی خاص و مناسبت‌ها اشاره کرد.

سیستم پرتال مشتریان کیان

سیستم باشگاه مشتریان کیان یکی از نرم افزارهای خوب برای برقراری تعامل با مشتریان است. قابلیت‌های این پرتال شامل امکان مشاهده و ویرایش اطلاعات فردی هر مشتری، مشاهده ریز خرید هر مشتری، مشاهده میزان اعتبار و امتیاز حاصله و گردش میزان امتیاز و اعتبار موجود، امکان افزودن شماره کارت‌های بانکی در جهت شناسایی مشتری توسط کارت عابر بانک امکان ثبت انواع نظرسنجی و امکان مدیریت مصرف امتیازها است.

نرم‌افزار قرعه‌کشی کیان

نرم افزار قرعه کشی کیان با قابلیت اتصال به نرم افزار فروشگاهی، قابلیت‌های مختلفی را برای برگزاری قرعه کشی های متعدد ارائه می‌کند. از قابلیت‌های نرم افزار قرعه کشی کیان می‌توان به قرعه کشی براساس رسید، قرعه کشی بر اساس امتیاز کاربر، تجمیع رسیدهای مشتری و چاپ بلیط قرعه کشی بر اساس تنظیمات انجام گرفته، اختصاص شماره سریال رندوم یا تصادفی برای هر شانس مشتری و غیره اشاره کرد.

سیستم ارسال پیامک کیان

نرم افزار ارسال پیامک کیان به ایجاد بستری برای اطلاع رسانی پروموشن‌ها، امتیازها و میزان اعتبار کسب‌ شده و غیره به مشتریان و ایجاد یک راه ارتباطی راحت و موثر میان مشتری و فروشگاه کمک می‌کند.

شرکت نرم افزار کیان نور رایانه برای تسهیل فرایند فروش و کمک به مدیران فروشگاه‌ها، به ارائه انواع راهکارها و طراحی و تولید انواع نرم افزارها می‌پردازد. شرکت کیان نور رایانه این محصولات را منطبق با آخرین دستاوردهای صنعت نرم افزار و توسط متخصصین حرفه‌ای طراحی و عرضه می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : نرم افزار کیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز