جاب آفر آلمان چقدر هزینه دارد؟

کشور آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا را داشته و در رتبه چهارم تولید ناخالص داخلی (نرخ تبدیل ارز) و پنحمین تولید ناخالص داخلی (برابری قدرت خرید) در جهان قرار دارد. به همین دلیل، افراد زیادی رویای زندگی و کار در چنین کشور پیشرفته‌ای را در سر می‌پرورانند. یکی از راه‌های کار کردن به صورت حرفه‌ای در آلمان، دریافت جاب آفر آلمان است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ اشتغال و استخدام، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بخش‌های زیادی از آلمان با کمبود نیروی کار مواجه بوده و به همین دلیل، شانس مهاجران برای دریافت جاب آفر در این کشور بیشتر است. این شانس برای افرادی که مدرک تحصیلی یا حرفه‌ای دارند و می‌توانند تا حد خوبی آلمانی صحبت کنند، بسیار بهتر است. اما هزینه جاب آفر آلمان چقدر بوده و شرایط آن به چه شکل است؟

هزینه جاب آفر آلمان

کسانی که برای دریافت جاب آفر اقدام می‌کنند، نباید چندان نگران هزینه‌های آن باشند. چرا که اغلب مشاغلی که نیروهای بین‌المللی را از طریق جاب آفر جذب می‌کنند، حقوق خوبی را به کارمندان می‌پردازند. در حقیقت، جاب آفر یک نوع دعوت برای انجام کار در یک موقعیت خاص است که توسط کارفرما ارسال می‌شود. این پیشنهادات کاری به صورت شفاهی و غیررسمی نیز به افراد ارائه می‌شود. بنابراین، معمولاً تنها هزینه‌ای که این افراد می‌پردازند مربوط به اخذ ویزا می‌شود و مبلغ آن 75 یورو است.

راز آسمان پایتخت

چگونه جاب آفر آلمان را بگیریم؟

به طور کلی، دو روش برای اخذ جاب آفر آلمان وجود دارد. در روش اول، متقاضیان می‌توانند به صورت مستقل اقدام به اخذ جاب آفر نمایند. در چنین موقعیتی، افراد با مراجعه به سایت‌های کاریابی در آلمان، موقعیت شغلی مورد نظر خود را پیدا می‌کنند. از جمله این وبسایت‌های کاریابی می‌توان به Stepstone، Indeed، Monster، Federal Employment Agency و… اشاره کرد. در روش دوم، متقاضیان به موسسات اعزام نیروی کار مراجعه کرده تا آنها برایشان در آلمان کار پیدا کنند.

شرایط اخذ جاب آفر آلمان

مهاجرانی که دارای ویزای جاب آفر آلمان هستند می‌توانند به صورت بلند مدت در این کشور اقامت داشته باشند و به کار مشغول شوند. از جمله شرایط اصلی دریافت جاب آفر آلمان می‌توان به داشتن مدرک لیسانس یا فوق لیسانس از یکی از دانشگاه‌های آلمان یا مدرک معادل‌سازی شده، تسلط کافی به زبان آلمانی و داشتن حداقل 5 سال سابقه کاری مرتبط در حیطه مورد تقاضا اشاره کرد. دیگر شرایط مورد نیاز برای دریافت جاب آفر مربوط به شرایط اولیه اخذ ویزا بوده که از سوی سفارت آلمان اعلام می‌شود.

تفاوت جاب آفر و جاب سیکر

داشتن یا نداشتن شغل، مهم‌ترین وجه تمایز جاب آفر و جاب سیکر آلمان است. در واقع، کسانی که اقدام به اخذ جاب سیکر آلمان می‌کنند، یک مجوز اقامت طولانی مدت در آلمان دریافت می‌کنند. این افراد باید طی مدت تعیین شده در آلمان به دنبال کار بگردند. در صورت پیدا کردن کار، فرد می‌تواند ویزای کار آلمان یا مجوز کار آلمان را بگیرد. بنابراین، ویزای جاب سیکر به افراد این اجازه را نمی‌دهد که فوراً در آلمان شروع به کار کنند. آنها فقط باید در طول مدت تعیین شده به این کشور سفر کرده و به دنبال کار بگردند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز