ثبت نکردن اطلاعات ملکی با چه جریمه‌هایی همراه می‌شود؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

ثبت اطلاعات ملکی از ۱۹ فروردین ماه شروع شده و تا دو ماه دیگر ادامه دارد. طبق گفته مسئولین اگر کسی اطلاعات ملک شخصی خود را در سامانه جامع املاک ثبت نکند جریمه می شود.

به گزارش کاماپرس، بعد از مطرح شدن قانون مالیات بر خانه های خالی ، مسئولین اعلام کردند سرپرستان خانواری که اطلاعات ملک شخصی خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت نکنند با جریمه و محدودیت های زیادی روبر می شوند.

اما سوالی که مطرح می شود این است که ثبت نکردن اطلاعات ملکی باعث چه محرومیت‌هایی می‌شود و چه جریمه هایی در انتظار افرادی است که مشخصات ملک خود را در این سامانه ثبت نمی کنند؟

ثبت نکردن اطلاعات ملکی شامل چه محرومیتهایی می شود؟

ارائه برخی خدمات در سطح جامعه منوط به ثبت اطلاعات هویتی و ملکی توسط افراد و صاحبان آنها است و در غیر این صورت، ثبت نکردن اطلاعات ملکی از سوی مالک، بهره‌بردار یا ساکن خانه برابر آنچه در قانون قید شده از این خدمات محروم می شوند:

راز آسمان پایتخت

1- تعویض پلاک خودرو

2- اعمال خدمات سیاست های حمایتی یارانه‌ای و کمک معیشتی

3- ثبت نام مدارس

4- افتتاح حساب

5- صدور دسته چک

6- فروش انشعاب آب برق گاز و تلفن

7- ارسال اسناد و مدارک از جمله گذرنامه و گواهینامه

8- خوابگاه دانشجویی

بر همین اساس، سرپرستان خانوار باید طبق آخرین رقم کد ملی خود (سرپرست خانوار) و مطابق با جدول زمان بندی که در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ذکر شده، به این آدرس http://amlak.mrud.ir مراجعه کنند. مهلت ثبت نام از ۱۹ فروردین ماه تا ۲ ماه دیگر اعلام شده است.

البته سرپرستان خانواری که موفق به ثبت نام در سامانه جامع املاک و اسکان در تاریخ اعلام شده، نشوند، می‌توانند از تاریخ ۱۰ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد نسبت به ثبت اطلاعات سکونتی خود در سامانه املاک و اسکان اقدام کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “ثبت نکردن اطلاعات ملکی با چه جریمه‌هایی همراه می‌شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز