ثبت نام سفرهای زیارتی عید نوروز؛ از کربلا تا مشهد

تور زیارتی-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

نوروز ۱۴۰۳ فرصتی مناسبی است برای آن دسته از افرادی که قصد دارند به زیارت حرم ائمه مشرف شوند. آب و هوای مناسب و همزمانی با روز‌های مبارک ماه رمضان باعث شده است که شهر‌های زیارتی حال و هوای دیگری به خود بگیرد. فرقی نمی‌کند مقصد شما مشهد باشد یا کربلا، در این مطلب جزئیاتی از تور‌های زیارتی کربلا و مشهد را به شما ارائه خواهیم داد و نحوه ثبت نام در این تور‌ها را مشخص می‌کنیم.

قیمت کاروان‌های زیارتی کربلا

اولین سوالی پیش از رزرو کاروان زیارتی کربلا مطرح می‌شود این است که قیمت این تور‌ها چقدر است؟ این موضوع درواقع بستگی به عوامل مختلفی دارد. از شهر مبدأ شما گرفته تا نوع وسیله نقلیه و هتل محل اسکانتان. جدای از این‌ عوامل، با توجه به تقاضای زیاد سفر به کربلا در ایام نوروز ۱۴۰۳، هزینه‌های تمام‌شده کاروان افزایش پیدا می‌کند و از این رو، قیمت تور کربلا نوروز ۱۴۰۳ بین ۱۵ تا ۲۰ درصد گران‌تر از سایر ایام سال خواهد بود.

با این حساب، اگر قصد رزرو تور کربلا عید نوروز ۱۴۰۳ حج و زیارت را دارید، باید بدانید که قیمت این کاروان‌ها در سفر‌های زمینی، از ۷ میلیون تومان و در سفر‌های هوایی از ۱۵ میلیون تومان آغاز می‌شود.

سازمان حج و زیارت در کاروان‌های کربلا چه امکاناتی ارائه می‌دهد؟

متولی اصلی برگزاری تور‌های زیارتی کربلا، حج و زیارت است که در تمامی روز‌های سال کاروان‌های متعددی را از شهر‌های مختلف ایران برگزار می‌کند. این سازمان، از طریق نمایندگان خود در عراق، تمامی هماهنگی‌های لازم بابت حمل‌و‌نقل زائران در این کشور، اسکان مسافران در هتل‌هایی که در شأن زائر امام حسین (ع) باشد، تأمین امنیت در مسیر و شهر‌های زیارتی به‌خصوص در سامرا و کاظمین را صورت می‌دهند.

همچنین صبحانه، ناهار و شام زائران در آشپزخانه‌های واقع در شهر‌های زیارتی عراق به‌وسیله دستگاه‌های پیشرفته و اتوماتیک، آماده می‌شود و در هتل‌های محل اقامت زائران به‌صورت گرم، سرو می‌شود.

راز آسمان پایتخت

بیمه مسافرتی و درمانی مسافران از دیگر خدمات حج و زیارت است که بر طبق این بیمه، اگر از ۲ روز پیش از سفر تا ۲ روز پس از بازگشت شما از سفر، بیماری یا حادثه‌ای برای شما رخ داد، هزینه‌های درمان شما پرداخت می‌شود. البته درمانگاه‌های ویژه‌ای در شهر‌های زیارتی عراق برای ارائه خدمات رایگان به بیماران درنظر گرفته شده است.

شما در طول سفر‌ خود برطبق برنامه‌ای که مدیر کاروان ارائه می‌کند، از زیارت دوره بهره‌مند خواهید شد؛ یعنی علاوه‌ بر زیارت حرم امام علی (ع)، حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع)، حرمین کاظمین و عسکرین، به بازدید از دیگر اماکن زیارتی نجف و کربلا مشرف خواهید شد.

مسجد کوفه و زیارت قبر مختار ثفقی، هانی بن عروه و مسلم بن عقیل، آرامگاه میثم تمار، مسجد سهله ازجمله برنامه زیارتی نجف است. زیارت و بازدید از تل زینبیه، خیمه‌گاه امام حسین، نهر فرات، کف‌العباس و آرامگاه طفلان مسلم نیز از برنامه‌ زیارتی کربلا به شمار می‌آید. همچنین در مسیر تشرف به سامرا نیز، از زیارت آرامگاه امامزاده سید محمد نیز بهره‌مند خوهید شد.

برنامه اعزام و اسکان در تور‌های نوروزی کربلا

اعزام زائران در تور‌های کربلا، به دو صورت هوایی و زمینی انجام می‌گیرد. تور‌های هوایی تنها از شهر‌هایی انجام می‌گیرد که فرودگاه بین‌المللی دارند؛ شهر‌های همچون تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز و ساری. این تور‌ها معمولاً به‌صورت ۷ شب برگزار می‌شوند؛ ۳ شب اسکان در نجف، ۳ شب در کربلا و ۱ شب در کاظمین انجام می‌گیرد. هتل‌های اسکان در این تور‌ها، به‌طورکلی در سطح بالاتری نسبت به تور‌های زمینی قرار دارند. همچنین شما درصورت نیاز می‌توانید برای درخواست ارز مسافرتی در سفر‌های هوایی، تا سقف ۵۰۰ دلار ازطریق اپلیکیشن بله، اقدام کنید.

در کاروان‌های زمینی، اعزام زائران به‌صورت ۶ یا ۷ شب انجام می‌گیرد که در تور‌های ۶ شب، زیارت سامرا و کاظمین به‌صورت عبوری خواهد بود. پایانه عبوری زائران بستگی به برنامه‌‌ریزی کاروان داشته، اما در بیشتر کاروان‌ها به‌خصوص از مبدأ تهران، از مرز مهران، صورت می‌گیرد. قابل ذکر است که این کاروان‌ها از تمامی نقاط کشور برگزار می‌شود.

به‌طورکلی هتل‌های زیادی برای اسکان زائران کربلا در نوروز ۱۴۰۳ درنظر گرفته شده است. ازجمله بهترین و پرطرفدار‌ترین این هتل‌ها می‌توان به هتل‌ الاماره کربلا، کورال کربلا، امپراطور کربلا، جابر کربلا، طوی نجف، اوروک نجف، کوثر نجف، یاقوت نجف، ارض‌القداح نجف، کمیل کاظمین، خفاجی کاظمین، قصرالکاظمیه کاظمین اشاره کرد.

امکانات تورمشهد با قطار

تور مشهد-کاماپرس

سفر با قطار، محبو‌ب‌ترین نوع سفر است که هم هزینه‌ کم‌تری نسبت به سفر هوایی دارد و راحتی و امکانات بیشتری نسبت به سفر زمینی با اتوبوس دارد. از این‌ رو، اکثر کسانی که قصد سفر به مشهد را دارند، ترجیح می‌دهند با قطار به این شهر‌ زیارتی راهی شوند.

اگر شما قصد رزرو تور مشهد با قطار در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ را دارید، باید بدانید که امکانات این تور‌ها، تنها شامل بلیط رفت و برگشت قطار شما و اقامت در هتل به‌همراه صبحانه رایگان می‌شود. همچنین درصورت تمایل می‌توانید، از تور‌های فول برد استفاده کنید که شامل صبحانه، نهار، شام در طول مدت اقامت شما می‌شود.

قطار‌های متنوعی در این تور‌ها ارائه می‌شود. از قطارهای ۶ تخته گرفته تا قطار ۴ تخته معمولی یا ۵ ستاره. هتل‌های اسکان در نیز امکانات متنوعی دارند. از هتل‌های ارزا‌ن‌تری همچون یک ستاره یلدا و رواق گرفته تا هتل‌های محبوب و سطح بالاتری همچون هتل ساوین، سارینا، پارسیس، سی‌ نور، الماس، مدینه الرضا برای اقامت مسافران در نظر گرفته می‌شود. هتل‌هایی که یا فاصله کمی تا حرم داشته و یا چند بار در طول روز، خدمات سرویس رایگان تا حرم را در اختیار زائران قرار می‌دهند.

این تور‌ها از مبدأ تهران راهی مشهد می‌شود و به‌صورت ۲ شب و ۳ روز برگزار می‌شود. البته شما می‌توانید در هنگام رزرو تور، تعداد روز‌های بیشتری را برای اسکان خود در این شهر‌ زیارتی درخواست کنید.

قیمت تور مشهد با قطار در نوروز ۱۴۰۳

با توجه به‌ تعطیلات نوروز و افزایش تقاضا برای سفر، هزینه اقامت در هتل‌های مشهد و درنتیجه تور‌ مشهد با قطار افزایش قابل‌توجهی پیدا می‌کند؛ به‌طوری‌که هزینه‌ این تور‌ها بین ۱۵ تا ۲۰ درصد گران‌تر از ایام عادی سال خواهد بود. از این رو، قیمت تور مشهد با قطار ۶ تخته از ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، با قطار ۴ تخته از ۲ میلیون تومان و با قطار ۵ ستاره از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود. بسته به نوع هتلی که برای اقامت درخواست می‌کنید، قیمت تور‌ها بیشتر خواهد شد.

ثبت نام در تور‌های زیارتی کربلا و مشهد

تور‌های زیارتی کربلا و مشهد از ابتدای اسفند‌ ماه برای متقاضیان ارائه می‌شود. شما می‌توانید از طریق ارتباط با دفاتر خدمات حج و زیارت و ارائه اطلاعات شخصی خود، نسبت به رزرو تور کربلا اقدام کنید. همچنین برخی از این آژانس‌های زیارتی امکان رزرو تور مشهد را نیز فراهم کرده‌اند که تا شما بتوانید با خیالی راحت به زیارت حرم امام رضا (ع) در مشهد مقدس مشرف شوید. زیارتی که تقارن آن با ماه رمضان، خیر و برکات آن را دوچندان کرده است و حال و هوای دیگر به حرم ائمه بخشیده است.

اگر قصد انجام سفر به مقاصد زیارتی را دارید، آوای رسم سفر به عنوان نماینده حج و زیارت و مجری سفر به مقاصد عتبات عالیات و مشهد آمادگی دارد به هموطنان متقاضی سفر مشاوره لازم را ارائه دهد.شما میتوانید با شماره تماس 0214000109 تماس حاصل نموده و با همکاران ما در ارتباط باشید.

انتهای پیام

مرتبط با : آوای رسم سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز