ثبت فروش 41 هزار میلیاردی برای شرکت مس

شرکت مس در سال گذشته 916 هزار و 842 تن فروش داشته  که نسبت به برنامه اعلامی در زمینه فروش 19 درصد رشد کرد. همچنین میزان ذکر شده نسبت به سال 1398 معادل 8 درصد افزایش داشته است.

به گزارش کاماپرس، میزان فروش شرکت مس در سال 1399 به بیش از 41 هزار میلیارد تومان رسیده که این میزان 90 درصد نسبت به سال گذشته خود رشد کرده است. به گفته کیارش مهرانی، معاون مالی و اقتصادی شرکت مس، در سال گذشته تقریبا کل کنسانتره تولیدی شرکت به کاتد تبدیل شده و به علاوه میزان فروش کاتد این مجموعه در سال گذشته به 272 هزار تن رسید. میزان فروش کاتد سال 1399 نسبت به 1398 تقریبا 8/9 درصد رشد داشته است.

با وجود شیوع کرونا، که منجر به کاهش ناگهانی قیمت مس و اختلال در فرآیند حمل و نقل شد، مجموع سود سال 1399 معادل 68 درصد درآمد کل بود. در حالی که میزان سود سال 1398 برابر 54 درصد درآمد کل اعلام شد. با توجه به گفته‌های مهرانی، از ابتدای سه ماهه چهارم سال 1399، قیمت‌ها روند افزایشی پیدا کرده، به گونه‌ای متوسط قیمت مس در پایان سال گذشته حدود 14 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته و به رقم 6 هزار و 737 دلار بر تن رسید.

دنباله دستاوردهای شرکت مس

راز آسمان پایتخت

همچنین شرکت مس در سال‌های تحریم همه جانبه موفق به تنوع بخشی به مبادی صادراتی و توسعه بازارهای جدید آن و مشتریان تولید کننده نهایی خارجی در شرایط مذکور شد. به علاوه این مجموعه یک شرکت سرمایه گذاری 100 درصدی با سرمایه 500 میلیارد تومانی، به منظور خلق ارزش افزوده بالاتر از بازار پول، بهره برداری از ابزارهای نوین مالی، تامین سرمایه برای پروژه‌های معدنی و مهندسی و خدمات نوین مالی ایجاد کرده است.

در ادامه این دستاوردها، شرکت مس در دو ماهه نخست سال جاری نیز موفق به فروش 6 هزار و 938 میلیارد تومانی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از دو برابر رشد فروش را ثبت کرد. همچنین این مجموعه در دو ماهه نخست امسال موفق به تولید 50 هزار تن کاتد و فروش 29 هزار و 393 تن آن شد. این میزان تولید کاتد 7 درصد بیشتر از برنامه تعیین شده برای زمان مذکور بود.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و اعلام قبلی این مجموعه ظرف چهار سال آینده به درآمد 4/5 میلیارد دلاری دست پیدا خواهد کرد. با در نظر گرفتن این موضوع ایران جزو 10 کشور برتر دنیا در زمینه تولید مس خواهد شد.

مرتبط با : شركت ملی صنايع مس ايران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز