تنظیم فوری دادخواست با کمترین هزینه

تنظیم فوری دادخواست با کمترین هزینه-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

طرح دعوی در دادگاه نیازمند رعایت مراحل خاص و قانونی بوده که یکی از آنها تنظیم دادخواست است. در حقیقت دادگاه در صورتی به دعاوی مطرح شده توسط اشخاص مختلف رسیدگی می‌کند که در یک فرم مشخص قانونی و با رعایت تشریفات خاص نزد دادگاه ارائه شده باشد.

به گزارش کاماپرس، عدم رعایت اصول دادخواست نویسی سبب رد شدن آن می‌شود؛ از این رو، افراد بهتر است پیش از تقدیم دادخواست به دادگاه یا مراجع قضایی، با یک وکیل مجرب و متخصص در حوزه تنظیم دادخواست مشورت کنند.

در این گزارش، مزایای کمک گرفتن از وکیل در تنظیم دادخواست و هزینه‌های مرتبط با آن بررسی شده است.

چرا تنظیم دادخواست حقوقی به شکل صحیح حائز اهمیت است؟

دادخواست، فرمی از پیش تنظیم شده است که جهت رسیدگی به شکایت توسط شاکی باید تکمیل شود. نگارش دادخواست اهمیت بسیار بالایی دارد و در صورت تنظیم اشتباه یا درج اطلاعات ناقص، رد می‌شود و ممکن است فرد در رسیدن به حقوق خود ناکام بماند.

بخش مهمی از تصمیمات دادگاه و سرنوشت پرونده هر شخص به نحوه تنظیم دادخواست او باز می‌گردد. بهترین راه برای تنظیم دادخواست، کمک گرفتن از وکلای باتجربه پایه یک دادگستری است، زیرا وکلای دادگستری می‌توانند به راحتی با اتکا بر تخصص و دانش حقوقی خود متن درخواستی را بدون هیچ گونه ایراد حقوقی تنظیم کنند.

راز آسمان پایتخت

از دیگر مسائل حائز اهمیت این است که اوراق قضایی باید به صورت مکتوب و با ادبیات قانونی نگارش شود و تنظیم صحیح و درست آن به قدری اهمیت دارد که ممکن است سبب صدور رای به نفع فرد شود؛ به همین علت نویسنده تنظیم دادخواست باید با زبان حقوقی آشنایی داشته باشد و علاوه بر نگارش دقیق و صحیح، اوراق را به استناد مفاد قانون، استدلال‌ها و دلایل بنویسد؛ چرا که نقش مهمی در صدور رای دادگاه دارد.

تنظیم فوری دادخواست با کمترین هزینه-کاماپرس

شرح خواسته مهم ترین بخش تنظیم دادخواست

در تنظیم دادخواست باید به طور کامل و صحیح خواسته خود را شرح داد و به تمام دلایل و مدارک استناد کرد. شرح دادخواست، مهم‌ترین بخش تنظیم دادخواست بوده و آن‌چه که متن دادخواست را تاثیرگذارتر و قدرتمندتر می‌کند، استناد به مواد قانونی است.

در قدم بعدی، پس از تنظیم دادخواست باید به دفاتر خدمات قضایی مراجعه و دادخواست را ثبت کرد. پس از ثبت دادخواست، پیامکی مبتنی بر تاریخ جلسه رسیدگی و شعبه‌ای که پرونده به آن ارجاع شده است، به طرفین ارسال می‌شود تا افراد در روز موعود با مدارک خود در شعبه تعیین شده، حاضر شوند و دلایل خود را ارائه دهند تا در پایان جلسه رسیدگی، رای صادر شود.

هزینه تنظیم دادخواست

از آن‌جایی که امروزه دادخواست‌ها به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود، هزینه تنظیم دادخواست براساس حقوقی یا کیفری بودن، رسیدگی در شورا یا دادگاه، متن اوراق، موضوع خواسته و تعداد اوراق آن متفاوت است.

همچنین هر وکیل براساس میزان سابقه و تجربه خود در این کار و با توجه به فعالیت خود، هزینه‌ای متفاوت دریافت می‌کند؛ بنابراین به طور کی نمی‌توان یک تعرفه ثابت و یکپارچه برای تنظیم دادخواست تعیین کرد.

در این بخش بهتر است برای تنظیم دادخواست با یک وکیل ماهر مشاوره کنید یا حتی تنظیم دادخواست را به او بسپارید، زیرا دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اجازه‌ تنظیم اوراق افراد ندارند و صرفا متن و شرحی که شما به همراه داشته باشید را به صورت پیش فرض در سیستم ثبت می‌کنند.

تنظیم فوری دادخواست با کمترین هزینه-کاماپرس

تنظیم دادخواست آنلاین با کم‌ ترین هزینه

در صورتی که قصد دارید تنظیم دادخواست خود را به وکلای پایه یک دادگستری بسپارید یا در رابطه با دعاوی حقوقی یا کیفری خود از وکلای ماهرکمک بگیرید، بهترین راه، مراجعه به موسسه‌های حقوقی معتبر همچون «دادپویان» است.

موسسه حقوقی دادپویان، یکی از بهترین و شناخته شده‌ترین موسسات حقوقی بوده که از جمعی از وکلای پایه یک دادگستری مجرب و متخصص در زمینه‌های مختلف حقوقی، کیفری، خانوادگی، قرارداد، مالی و تجاری تشکیل شده است.

موسسه حقوقی دادپویان با برخورداری از دانش و تجربه کارشناسان متبحر دادگستری، به صورت حضوری، تلفنی، آنلاین و تصویری به متقاضیان مشاوره می‌دهد و صفر تا صد حل پرونده‌های حقوقی و کیفری افراد را بر عهده می‌گیرد. متقاضیان برای اطلاع از خدمات و ویژگی‌های متنوع این مجموعه می‌توانند به وبسایت آن به آدرس /https://dadpouyan.vip مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02191307831 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه حقوقی دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز