تمدید یک ماهه تفاهمنامه ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ساعتی پیش  از تمدید تفاهم ایران و آژانس تا ۲۴ ژوئن خبر داد.

به گزارش کاماپرس، یک مانع بلقوه بر سر توافق در مذاکرات وین امروز برطرف شد. شبکه تلویزیونی الجزیره بعد از ظهر امروز گزارش داد: رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از توافق با ایران برای تمدید یک ماهه نظارت بر تاسیسات هسته‌ای خبر داد و افزود این مهلت یک ماهه، ژوئن به پایان می‌رسد.

تمدید نظارت ها تا یک ماه بدون پیش شرط جدید

وی گفت: تفاهم ایران و آژانس تا ۲۴ ژوئن تمدید شد. به گفته گروسی برای تمدید نظارت‌های این نهاد تا یک ماه دیگر بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران هیچ شرطی ضمیمه نشده است.

مدیر کل آژانس همچنین اشاره کرد: یکی از مسائلی که اسفند گذشته با ایران توافق کردیم این بود که در پایان دوره تفاهم، اطلاعات (دوربین‌ها) پاک می‌شود اما اکنون این اتفاق نمی‌افتد و این مساله مهمی است.

راز آسمان پایتخت

پیش از این نیز سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته بود که توافق سه ماهه با آژانس بین المللی انرژی اتمی که چند روز است به اتمام رسیده احتمالا امروز از سوی ایران تمدید خواهد شد.

یک روز پیش از این وب سایت نورنیوز نزدیک به شورای عالی امنیت ملی گفته بود که این توافق احتمالا تمدید می‌شود. پیش از آن محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ایران گفته بود با تمام شدن دوره سه ماهه، بازرسان آژانس حق دسترسی به مراکز اتمی را ندارند .

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار بود ظهر دیروز به وقت اروپا یک کنفرانس خبری برگزار کند اما همزمان با انتشار گزارش های غیررسمی درباره احتمال تمدید توافق سه ماه با آژانس، کنفرانس خود را به تعویق انداخت و آژانس اعلام کرد رایزنی های او با مقام های تهران ادامه دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز