تمدید تعلیق پروازهای لوفت هانزا به ایران تا 11 اردیبهشت ماه

لست سکند

شرکت هواپیمایی لوفت هانزا مدت لغو کلیه پروازهای خود به ایران را تا 11 اردیبهشت ماه سال 99 افزایش داد.

به گزارش کاما پرس به نقل از دویچه وله فارسی، لوفت هانزا بزرگترین شرکت هواپیمایی آلمان در جدید ترین تصمیم خود اعلام کرد: تعلیق همه خطوط پروازی این شرکت به ایران و چین به دلیل شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا در این دو کشور ادامه خواهد یافت و این مدت در مورد ایران تا 11 اردیبهشت ماه تمدید شده است.

بنا به اعلام لوفت‌هانزا، این تصمیم شامل دو شرکت هواپیمایی دیگر زیرمجموعه این ایرلاین بزرگ بین المللی، یعنی سوئیس ایر و آوستریا‌ایر هم خواهد بود.

شایان ذکر است؛ تمدید تعلیق در مورد ایران ۶ روز بیشتر از چین خواهد بود و تا ۳۰ آوریل(11 اردیبهشت ماه 1399) ادامه خواهد یافت.

پیش از این، لوفت‌هانزا پروازهای خود به کره جنوبی و هنگ کنگ و ایتالیا را نیز محدود کرده بود.

راز آسمان پایتخت

زیان 30 میلیارد دلاری صنعت هوانوردی جهان از کرونا

در تحولی دیگر، اتحادیه صنعت هوانوردی (یاتا) در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: شیوع کرونا در خاورمیانه به اختلالاتی در پروازها و مسافرت‌های هوایی منتهی شده که تاکنون۱۰۰ میلیون دلار به ایرلاین‌های خاورمیانه زیان وارد کرده است.

(یاتا) که نمایندگی ۲۹۰ ایرلاین جهان را به عهده دارد همچنین در اعلامیه اخیر خود تصریح کرد: رشد تقاضای مسافر در خاورمیانه که امسال ۴.۶ درصد پیش بینی شده بود به ۲.۳ درصد کاهش خواهد یافت.

نکته قابل توجه این که یاتا در تخمین‌های خود درباره کاهش رشد تقاضای مسافرت هوایی تأثیر منفی توقف پروازهای ایرلاین‌های این منطقه به مکه و مدینه را در نظر نگرفته است در حالی که عربستان سعودی به تازه گی به علت شیوع ویروس کرونا صدور ویزا برای زائران مکه و مدینه را متوقف کرده است.

یاتا همچنین پیش بینی کرد در صورت تداوم روند رو به رشد شیوع جهانی ویروس کرونا، صنعت هوانوردی جهان با زیان ۳۰ میلیارد دلاری روبرو خواهد شد و ترافیک هوایی جهان نیز امسال به طور متوسط ۴.۷ درصد کاهش خواهد یافت.

 

 

 

مرتبط با : لوفت‌هانزا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز