تمایل شدید دلار برای تثبیت در کانال 28 هزار تومانی!

لست سکند

قیمت دلار که طی هفته به سرعت در حال پیشروی بود و حتی در ساعاتی از روز گذشته هم کانال 28 هزار تومانی را تجربه کرد، با انتشار اخبار گشایش منابع بلوکه شده ارزی کشور اندکی آرام گرفت. در حال حاضر قیمت دلار در بازار داخلی 27 هزار و 939 تومان است که نسبت به دیروز 90 تومان کاهش پیدا کرد. با اطلاع رسانی محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور کشور، مبنی بر انجام اقداماتی برای گشایش و تامین ارزی، از هیحانات بازار ارز کاسته شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، باور چنین اقدامی برای فعالان بازار بسیار سخت است. چون هنوز توافقات وین در پیچ و تاب نشست‌های متعدد گیر افتاده و سرنوشت برجام بسیار مبهم به نظر می‌رسد. در چنین شرایطی انتظار آزادسازی ارزهای مسدود شده کشور بعید به نظر می‌رسد. به همین دلیل فعالان بازار ارز محتاطانه عمل می‌کنند. مگر اینکه در بهترین حالت آمریکا برای نشان دادن حسن نیت خود برای از سرگیری مذاکرات وین، چنین چراغ سبزی را به کشورهایی که منابع ارزی ایران در آن‌ها بلوکه شده، نشان بدهد.

راز آسمان پایتخت

به نظر در حال حاضر بیشترین انتظارات در بازار ارز به سمت عدم احیای برجام رفته است. به خصوص اینکه پیشنهادات وزیر معرفی شده نفت به مجلس و تاکید او بر راه‌های دور زدن تحریم‌ها، به چنین انتظاراتی دامن زد. در واقع همین موضوعات باعث شده که بازار ارز چندان واکنشی نسبت به خبر گشایش نشان نداده و فقط شرایط بازار داخلی اندکی آرام‌ شود. تا به حال هم وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم صحبت اساسی را که سیگنال مثبتی برای کاهش نرخ ارز باشد، ارائه نداده‌اند.

تنها نقطه امید بازار ارز داخلی

در این میان شاید بازگشایی بانک‌ها و بانک مرکزی افغانستان، به عنوان مهم‌ترین راه ارتباطی شرقی کشور، کور سوی امیدی را برای اثرگذاری بیشتر شرایط بازار ارزی کشور ایجاد کند. در صورتی که قیمت دلار همچنان به رشد قیمتی ادامه دهد، سایر بازارهای داخلی، مثل طلا و بورس، هم با صعود قیمتی مواجه خواهند شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز