تماشای مکان های شگفت انگیز با خرید تور گوا نوروز 1402

بهشت ساحلی و زیبای گوا برای بسیاری از افراد همچنان ناشناخته است. این ایالت کوچک در غرب هند قرار داشته و مملو از سواحل زیبا، غذاهای خوشمزه و ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز است. این جزیره یک مقصد عالی برای ماه عسل زوج‌ها و تعطیلات نوروزی است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری و تفریح، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ارزان‌ترین و لاکچری‌ترین تورهای مسافرتی ترکیبی و تور گوا از مجموعه الفبای سفر قابل رزرو است. تور نوروزی گوا با بهترین هتل‌های پنج همراه بوده و این مکان بهترین گزینه برای گذراندن تعطیلات خانوادگی است. در ادامه،

بهشت ساحلی و زیبای گوا برای بسیاری از افراد همچنان ناشناخته است. این ایالت کوچک در غرب هند قرار داشته و مملو از سواحل زیبا، غذاهای خوشمزه و ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز است. این جزیره یک مقصد عالی برای ماه عسل زوج‌ها و تعطیلات نوروزی به حساب می‌آید.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر ارزان‌ترین و لاکچری‌ترین تورهای مسافرتی ترکیبی و تور گوا از مجموعه الفبای سفر قابل رزرو است. تور نوروزی گوا با بهترین هتل‌های پنج همراه بوده و این مکان می‌تواند گزینه فوق‌العاده برای گذراندن تعطیلات خانوادگی باشد. در ادامه، 3 جاذبه گردشگری منحصربفرد گوا معرفی خواهد شد؛

راز آسمان پایتخت

قلعه آگوادای گوا؛ یادگار سلطنت پرتغالی‌ها

قلعه آگوادا به عنوان بزرگ‌ترین مخزن آب آسیا شناخته می‌شود و یکی از بناهای باشکوه دوران سلطه پرتغالی‌ها بر این جزیره است. این قلعه بیش از 400 سال قدمت دارد. زیبایی محسورکننده و تاریخ غنی قلعه آگوادا دل هر گردشگری را با خود می‌برد! بازدیدکنندگان این قلعه می‌توانند شاهد تلاقی زیبای رودخانه مندوی و خلیج فارس در کنار فانوس قدیمی باشند. به علاوه، زیباترین منظره‌ای که در این قلعه می‌توان دید، چشمه‌های آب شیرین به نام «مادر آب» است.

قلعه آگوادای گوا نمونه شگفت‌انگیزی از معماری ایتالیایی و معماری نظامی پرتغالی است. این قلعه می‌تواند حدود 2 میلیون گالن آب را در مخزن عظیم خود ذخیره کند! عظمت این قلعه پرتغالی را می‌توان با دیدن معماری باشکوه آن، انبار اسلحه، درهای آهنی و گذرگاه‌های مخفی مشاهده کرد.

قلعه پایینی توسط سنگرها احاطه شده است و در گذشته کشتی‌های پرتغالی برای تامین آب تازه به این قسمت از قلعه می‌آمدند. هم‌اکنون این منطقه به یک هتل لوکس، یعنی هتل قلعه آگوادا تبدیل شده است.

توریست‌هایی که از قلعه آگوادا بازدید می‌کنند می‌توانند از ورزش‌های آبی هیجان‌انگیزی چون اسکی، چتربازی، موج سواری، جت اسکی و… نیز لذت ببرند. به علاوه، تماشای غروب آفتاب در کنار خلیج فارس و شکوه قلعه آگوا بسیار دلنشین خواهد بود.

 

آبشار دودساگار گوا و افسانه شاهزاده خانم!

این آبشار زیبا از ارتفاع باورنکردنی 1017 فوتی برخوردار است. در واقع، رودخانه ماندوی سفر خود را با عبور آرام از فلات دکن آغاز می‌کند و در گوای جنوبی به این آبشار پرتلاطم تبدیل می‌شود. این آبشار بخشی از پناهگاه حیات وحش باگوان ماهاویر است و افسانه‌ جالبی درباره آن وجود دارد.

معروف است که شاهزاده خانم بسیار زیبا و با وقاری در نزدیکی این آبشار در حال حمام کردن بوده است. در حین حمام از کوزه‌ای که با طلا و الماس ساخته شده بود، شیر می‌خورد. ناگهان شاهزاده‌ای از دور متوجه صدای خنده این شاهزاده خانم می‌شود و سعی می‌کند نگاهی به آنجا بیندازد. یاران شاهزاده خانم نیز برای اینکه شاهزاده بخاطر لباس کم خجالت نکشد، شیر را در آبشار میریزند تا از عفت شاهزاده خانم محافظت کنند. به همین دلیل، این آبشار به دودساگار یا دریای شیر معروف شده است!

فصل باران‌های موسمی که از ماه ژوئن شروع می‌شود تا ماه آگوست ادامه دارد، بهترین زمان برای بازدید از این آبشار است. زیبایی این منطقه و آبشار دودساگار برای علاقمندان به طبیعت‌گردی و عکاسی در طبیعت بسیار جالب خواهد بود.

جادوگری در قلعه چاپورا!

این قلعه در دهکده چاپورا و در 10 کیلومتری شهر ماپوسا قرار دارد؛ جایی که جادو همچنان زنده است و به طرز قابل توجهی در برابر آسیب‌های روزگار مقاوم بوده است! قلعه چاپورا در فیلمبرداری فیلم بالیوودی «خواسته دل» به نمایش درآمده و به دلیل شهرت این فیلم، به قلعه Dil Chahta Hai (نام اصلی فیلم) نیز معروف است.

سنگ‌های بومی لاتریت و زمین‌های تپه‌ای این مکان دست به دست هم می‌دهد تا توریست‌ها را به گذشته برگرداند؛ جایی که این قلعه افتخار حاکمان پرتغالی بوده است.

این قلعه ویران شده، زمانی دژ سلطان عادل بیجاپور بود؛ اما پس از مدتی توسط پرتغالی‌ها تصرف شد. قلعه چاپورا در سال 1892 پس از حمله‌های مدوام ماراتاها و جنگ‌های متعدد، متروک شد.

افسانه بسیار جالبی درباره این قلعه وجود دارد. اعتقاد بومیان این منطقه بر این است که نفوذ به دیوارهای قلعه چاپورا غیرممکن بوده است. اما رهبران ماراتا سوار به مارمولک‌هایی به طول 15 متر شدند تا از دیوارهای آن بالا بروند! ژنرال‌های پرتغالی هم به دلیل آن که مسحور این صحنه شده بودند، نتوانستند به دشمن شلیک کنند.

گردشگرانی که برای بازدید از قلعه چاپورا به این مکان می‌روند می‌توانند از مناظر بدیع خلیج فارس، رودخانه چاپورا، مناظر دلربای چاپورا، آنجونا و ساحل واگاتور لذت ببرند. به علاوه، امکان استفاده از ورزش‌های آبی و کافه‌های جذاب این منطقه نیز وجود دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : الفبای سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز