تفاوت لوله گالوانیزه گرم و سرد

لوله گالوانیزه-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

لوله ها از پر کاربردترین مقاطع فلزی هستند که نقش بسیار مهمی در پیشرفت صنعت جوامع بزرگ دارند. از لوله‌ها در مواردی مانند؛ لوله‌کشی گاز، آب، مواد سوختی، مواد شیمیایی و … استفاده می‌شود. لوله‌های گالوانیزه گرم و سرد از پرکاربردترین انواع لوله برای انتقال آب و سایر مواد شیمیایی هستند که مراحل و مواد مصرفی در تولید، تفاوت لوله گالوانیزه گرم و سرد و همینطور، قیمت لوله گالوانیزه را تعیین می‌کند.

به گزارش کاماپرس به نقل از بازار اتصال، لوله‌های گالوانیزه گرم و سرد به لوله‌هایی گفته می‌شود که سطح آهن یا فولادی لوله را با فلز روی پوشش می‌دهند؛ در ادامه تفاوت لوله گالوانیزه گرم و سرد و همچنین قیمت لوله گالوانیزه گرم و سرد بررسی خواهد شد.

میزان مقاومت؛ تفاوت اصلی لوله گالوانیزه گرم و سرد

اولین تفاوت لوله گالوانیزه گرم و سرد این است که برای تولید لوله گالوانیزه گرم، لوله‌های آهنی یا فولادی را در وانی از روی مذاب با دمای 420 درجه فرو می‌برند. در اثر فعل و انفعالات شیمیایی لایه‌ای ضخیم از روی بر سطح لوله قرار می‌گیرد و مانع ورود اکسیژن و رطوبت به آن می‌‌شود. عمر متوسط لوله های گالوانیزه گرم در حدود 25 تا 30 سال است.

اما لوله‌های گالوانیزه سرد در دمای پایین آبکاری شده و روکشی نازک از روی بر سطح آن قرار می‌‌گیرد. در صورت استفاده صحیح در زیر خاک و جذب رطوبت کم، عمر متوسط این لوله‌ها 3 تا 8 سال است.

تعیین قیمت لوله گالوانیزه

با توجه به تنوع در روش تولید، میزان روی به کار رفته، متوسط عمر لوله و دامنه وسیع کاربرد لوله‌های گرم می‌توان به وضوح به تفاوت لوله گالوانیزه گرم و سرد پی برد و طبیعی است که قیمت لوله گالوانیزه گرم از سرد بالاتر باشد.

راز آسمان پایتخت

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باعث تفاوت قیمت لوله گالوانیزه گرم و سرد می‌شود، ضخامت فلز روی سطح آن است. در لوله گالوانیزه گرم 14 درصد و در لوله گالوانیزه سرد 2 تا 7 درصد فلز روی به کار می‌رود.

از طرفی به دلیل تورم، نوسانات بازار و قیمت ارز نمی‌توان روی ثبات قیمت لوله گالوانیزه گرم و سرد حساب کرد. البته عوامل دیگری نیز در تعیین قیمت لوله گالوانیزه گرم و سرد دخالت دارند که از آن جمله می‌توان به: اندازه، وزن، سایز و ابعاد این لوله‌ها اشاره کرد.

لوله گالوانیزه-کاماپرس

نحوه تشخیص لوله های گالوانیزه گرم و سرد

از بارزترین وجوه تمایز و تفاوت لوله گالوانیزه گرم و سرد می‌توان به رنگ و شکل آنها اشاره کرد. به دلیل آبکاری لوله‌های گرم در دمای بالا، آنها بسیار براق‌تر از لوله‌های گالوانیزه سرد هستند.

همچنین لوله‌های گالوانیزه گرم به صورت دو سر رزوه تولید می‌شوند؛ البته می‌توان لوله‌های سرد را نیز با این روش تولید کرد، اما به دلیل تفاوت‌های اشاره شده، لوله‌های سرد به طور معمول با شکل ظاهری ساده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قیمت لوله گالوانیزه + روش خرید اینترنتی

برای خرید لوله‌های گالوانیزه گرم و سرد با قیمت مناسب و کیفیت بالا به صورت اینترنتی می‌توان به استارت آپ بازار اتصال مراجعه کرد.

قیمت لوله گالوانیزه در این پلتفرم به‌روز بوده و به دلیل قرارگیری قیمت چند برند معتبر تولید لوله‌های گالوانیزه در کنار هم کار مقایسه نیز بسیار راحت تر انجام خواهد شد.

خریداران برای دریافت قیمت‌های روز لوله‌های گالوانیزه، روش ارسال، سفارش و خرید این محصول می‌توانند به وب سایت رسمی بازار اتصال bazaretesal.com مراجعه کرده و اطلاعات دقیقی دریافت کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : بازار اتصال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز