عرضه صددرصدی محصولات فولادی در بورس کالا امکان پذیر است؟/ قیمت ورق سیاه اکسین 10 آذر 1401

تور لحظه آخری-کاماپرس

اخیرا قیمت ورق سیاه اکسین و برخی دیگر کارخانه‌ها با وجود تحرکات بازار ارز، با کاهش قیمت مواجه شد. اما وزارت صنعت معدن و تجارت بخشنامه‌ای صادر کرده که می‌تواند بار دیگر این بازار را تحت تاثیر قرار دهد. بر اساس این بخشنامه وزارت صنعت معدن و تجارت با اعلام کف عرضه محصولات فولادی، تولیدکنندگان ورق گرم و سرد را مکلف به عرضه ۱۰۰ درصدی در بورس کالا دانسته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، انتشار بخشنامه تعیین حداقل حجم عرضه محصولات زنجیره فولاد در بورس واکنش‌های متعددی داشت. بهرام سبحانی، رئیس انجمن فولاد در خصوص نقاط مثبت و منفی این سیاست‌گذاری دولت می‌گوید که میزان تقاضا باید معیار تعیین‌کننده عرضه آهن‌آلات در بورس کالا شناخته شود.

آمارهای بورس کالا نشان می‌دهد که عرضه کل محصولات آهن عملا محقق نمی‌شود و اینکه تولیدات ورق گرم و سرد همچنان مکلف به عرضه ۱۰۰ درصدی در بورس کالا هستند، نیاز به بررسی و ارزیابی دارد.

به نظر می‌رسد تغییر سیاست‌های کلان، اعمال استراتژی‌های جدید شامل افزایش فروش مستقیم، حذف واسطه‌ها، تغییر سبد محصولات به سمت تولیدات با ارزش افزوده بالاتر بتواند به تنظیم تقاضا و عرضه بازار آهن کمک کند.

راز آسمان پایتخت

عرضه ورق سیاه با کاهش قیمت

در آخر هفته، قیمت ورق سیاه اکسین در ضخامت‌های 10، 15، 20 و 30 میلی‌متری با کاهش 100 تومانی و در دیگر ضخامت‌ها ثابت اعلام شد. البته باید گفت که مجتمع‌ها برای هر ضخامت از ورق سیاه قیمت مجزایی تعیین می‌کنند چرا که ضخامت و آلیاژ بر قیمت این محصول تاثیر می‌گذارد.

ورق سیاه بیشتر در جهت مصارف تولید لوله‌های انتقال نفت و گاز، مخازن تحت فشار و ذخیره مایعات نفت و دیگر صنایع تولیدی استفاده می‌شود.

افزایش ۴۶ درصدی درآمد عملیاتی فولاد اکسین خوزستان

از ابتدای امسال بیشتر مجتمع‌های فولاد کشور با مشکلات کاهش جهانی قیمت محصولات فولادی، قطعی برق، کاهش ساعت تولید و افزایش هزینه‌ها دست و پنجه نرم می‌کند.

با وجود همه مسائل پیشرو، احمد صادقیان؛ مدیر عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان میزان فروش محصولات فولادی را در شش ماهه نخست امسال مطلوب ارزیابی کرده و می‌گوید که درآمد عملیاتی شش ماهه این شرکت نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشدی معادل ۴۶ درصد داشته است.

مشتریان محصولات فولادی در جدول زیر  می‌توانند از قیمت ورق سیاه اکسین و دیگر آهن‌آلات اطلاع یابند؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز