تعدیل نیروی گسترده وان پلاس در کشورهای اروپایی

لست سکند

هنوز یک هفته هم از رونمایی گوشی وان پلاس 8 نگذشته که این کمپانی از تعدیل گسترده مازاد نیرو در کشورهای اروپایی خبر می‌دهد.

به گزارش کاماپرس، به گفته منابع نزدیک به این شرکت، پرسنل بسیاری از دفاتر منطقه‌ای وان پلاس در کشورهایی چون انگلیس، فرانسه و آلمان تا 80 درصد تعدیل شده‌اند؛ به طوری که تعداد کل پرسنل برخی از این دفاتر به سه نفر رسیده است.

البته، این اولین باری نیست که وان پلاس دست به چنین کاری می‌زند. این شرکت در سال 2019، نیروهای خود در کشورهای اسپانیا و ایتالیا را تعدیل و پس از مدتی، دفاتر خود را به کلی جمع‌آوری کرد.

تمرکز روی بازارهای کلیدی

مسئولان وان پلاس در پاسخ به پرسش‌های پیرامون این اخراج گسترده نیرو از «تمرکز روی بازارهای کلیدی» به عنوان دلیل اصلی این اقدام نام برده و آن را یک «بازسازی طبیعی» نامیده‌اند.

راز آسمان پایتخت

با این وجود، هنوز آمار دقیقی از کارمندان اخراج شده در دست نیست. این در حالیست که این کمپانی تا پیش از این تصمیم، چیزی حدود 2 هزار پرسنل در کشورهای مختلف داشت.

پوست‌اندازی وان‌پلاس در اروپا

سخنگوی این شرکت در این زمینه می‌گوید: «از ابتدای آغاز به کار، اروپا یکی از مهم‌ترین بازارها برای ما به حساب می‌آمده و اکنون در حال انجام اصلاحات استراتژیک هستیم و در حقیقت، قصد استخدام نیرو داریم.»

یک منبع آگاه در این رابطه اضافه کرد: «تیم‌های دانمارک، فنلاند، هلند و بلژیک تحت تأثیر این تصمیم قرار نگرفته‌اند، زیرا این‌ها بازارهایی هستند OnePlus بیشترین پتانسیل را در آن‌ها می‌بیند. همچنین از چندین کارمند خواسته شده تا به هلسینکی نقل مکان کنند؛ مکانی که به نظر می‌رسد قرار است با جایگزینی لندن به مقر اصلی شرکت در اروپا تبدیل شود.

تعدیل نیرو ارتباطی با کرونا ندارد

اگرچه همانند دیگر صنایع و شرکت‌ها می‌توان این تصمیمات را به همه‌گیری کرونا و عوارض آن مرتبط دانست اما به عقیده کارشناسان، چنین تغییراتی پیش از ظهور کرونا نیز قابل پیش‌بینی بود. به عنوان مثال، با وجود همکاری قبلی با برندهای ارتباطاتی همانند «EE» و «O2»، این شرکت تنها برای تولیدات خود تنها با اپراتور «Three» قرارداد بست که این موضوع نشان‌دهنده از دست رفتن روابطی است که بازار را برای هر کمپانی بدون جذابیت می‌کند.
مرتبط با : وان پلاس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “تعدیل نیروی گسترده وان پلاس در کشورهای اروپایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز