رونمایی تسلا جدید با شتاب صفرتاصد کمتر از یک ثانیه

نخستین بار هفت سال پیش و در سال 2017 اعلام شد که نسل دوم تسلا رودستر تولید خواهد شد و این امر بنا به دلایلی چندین بار به تعویق افتاد، ولی سرانجام انتظار به پایان رسید و گویا قرار است این خودرو در سال 2025 به بازار عرضه شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ایلان ماسک، مدیر عامل کمپانی تسلا، به تازگی در شبکه اجتماعی X اعلام کرده که طراحی تسلا رودستر جدید به طور کامل انجام گرفته است و این خودرو در انتهای سال 2024 رونمایی و در سال 2025 به دست مشتریانش خواهد رسید.

ایلان ماسک در پاسخ به کاربران شبکه اجتماعی X چنین عنوان کرده است که تسلا رودستر جدید شتاب صفر تا صدی کمتر از 1 ثانیه خواهد داشت. این در حالی است که کمترین شتاب صفر تا صد در حال حاضر به دوج چلنجر SRT Demon 170 با 1000 اسب بخار نیرو تعلق دارد که برابر با 1.66 ثانیه است.

راز آسمان پایتخت

کمپانی تسلا پیش ثبت نام برای خودرو تسلا رودستر جدید را از هم اکنون آغاز کرده و انتظار می‌رود قیمت تیپ پایه از 151 هزار پوند شروع شود. گفتنی است در مرحله پیش‌ثبت نام از مشتریان خواسته شده، 34 هزار پوند به عنوان ودیعه پرداخت کنند.

در همین راستا، یک نسخه خاص از تسلا رودستر به نام Founders Series نیز ساخته و به تعداد محدود 1000 دستگاه تولید می‌شود. قیمت نهایی این نوع خاص تا کنون اعلام نشده ولی کمپانی تسلا تأیید کرده که مشتریان باید 185 هزار پوند به عنوان پیش پرداخت به ودیعه بگذارند. این نسخه خاص توانایی‌هایی فراتر از مدل پایه دارد و از عملکرد بالاتری نیز بهره می‌برد.

نیروی مورد نیاز موتورهای تسلا رودستر را یک باتری 200 کیلوواتی تأمین می‌کند و حداکثر 997 کیلومتر برد خواهد داشت.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

مرتبط با : تسلا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز