ترس شدید دلالان ارز باعث کاهش نوسان قیمت دلار شد!

لست سکند

خبرهای منتشر شده پیرامون موضع سخت گیرانه ایران در مورد احیای برجام، بار دیگر قیمت دلار را بالا برد و آن را به مرز 27 هزار و 571 تومانی رساند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، روز گذشته خبرهایی منتشر شد که بیانگر شرایط قاطع ایران برای از سرگیری مذاکرات برجام بود. به اعلام برخی منابع خبری بین المللی، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی، شرط از سرگیری مذاکرات وین را به لغو تحریم‌های آمریکا معطوف کرده است. همین اخبار باعث شد تا صبح امروز قیمت دلار رشد کند و دوباره این ارز خارجی به محدوده 27 هزار و 500 تومانی برگردد. از آنجایی که این روزها معامله گران بازار ارز به اخبار سیاسی توجه زیادی دارند، بنابراین با توجه به انتشار اخبار منفی درباره موضوع برجام، افزایش قیمتی دلار دور از انتظار نبود.

راز آسمان پایتخت

چه عاملی نوسان ارز را کم کرده است؟

اشتباه رسانه‌ها در انعکاس یک خبر و انتشار گسترده آن موجب شد تا قیمت ارز برخلاف افزایش انتظارات منفی رشد چندانی نداشته باشد. اخیرا معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی، در راستای مقابله با قمار بخشنامه‌ای به بانک‌ها ابلاغ کرده که به موجب آن هر فرد 20 بار در روز امکان انجام تراکنش با کارت یک فرد دیگر را دارد. اما برخی رسانه‌ها به غلط خبر را اینگونه منتشر کردند که طبق ابلاغیه معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی، هر فرد روزانه امکان انجام 20 تراکنش واریزی را دارد! همین مسئله باعث شده حجم معاملات ارزی نوسان گیران به شدت کاهشی شود.

البته شایعه‌ای مبنی بر بسته شدن حساب‌های برخی معامله گران ارزی در بازار منتشر شده است. هر چند صحت و سقم این خبر قابل اثبات نیست، اما لااقل احتیاط شدید معامله گران ارزی را در پی داشت. چنین اخبار و اتفاقات در شرایطی که بازار در انتظار مشخص شدن سرانجام مذاکرات برجام است، اثر قابل توجهی بر کاهش شدت نوسانات قیمتی ارز دارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز