ترخیص کالا شامل چه مراحلی می‌شود؟

لست سکند

فرآیند تجارت بسیار پیچیده است و افرادی که در امور تجاری مشغول هستند باید کاملا به قوانین کشورهای مبدا و مقصد آشنایی داشته باشند. آشنایی با قوانین و اصول تجاری هر کشور از لحاظ ترخیص کالا با شیوه درست و کامل اهمیت دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هر فردی که کالایی از کشورهای مختلف اعم از چین و دبی وارد می‌کند، زمانی موفق به دریافت آن در مرزهای ایران خواهد شد که برگه ترخیص کالا از گمرک را گرفته باشد. ترخیص کالا برخلاف تصور عموم، کار چندان آسانی نیست و پروسه طولانی دارد که اگر فردی تازه کار باشد به راحتی از عهده آن برنمی‌آید. به همین دلیل اهل فن و تجار فعال همواره به تازه واردها توصیه می‌کنند پیش از واردات کالا، اطلاعات خود را درباره حمل و نقل و ترخیص آن کامل کنند و سپس به این حرفه وارد شوند. البته در این خصوص برخی مجموعه‌ها به صورت تخصصی خدمات ارائه می‌دهند و افراد می‌توانند از خدمات این مجموعه‌ها نیز استفاده کنند.

این موضوع به هیچ عنوان به روش‌های حمل و نقل کالاهای وارداتی مربوط نمی‌شود و هر نوع کالایی که در قالب تجاری از یک کشور به کشور دیگر فرستاده می‌شود، باید از فیلتر گمرکی آن کشور عبور کند و شرایط لازم را برای ورود از مرزها داشته باشد.

چرا باید ترخیص کالا را به صورت کامل شناخت؟

نحوه ترخیص کالاهایی که از کشورهای مختلف به ایران فرستاده می‌شوند، مهم است و افراد فعال در حوزه تجاری باید نسبت به آن شناخت داشته باشند. در واقع شناخت کامل پروسه ترخیص کالا، نه تنها از لحاظ هزینه‌ای مهم است بلکه از منظر جابه‌جایی در سریع‌ترین زمان و به بهترین نحو نیز حائز اهمیت است. به طور کلی برای آزاد کردن محصول از گمرک دریافت پروفرما و پکینگ لیست، دریافت مجوز ثبت سفارش بازرگانی، هماهنگی جهت بازرسی در مبدا و مقصد، تشکیل پرونده برای تخصیص ارز و حواله بانکی و برقراری ارتباط با شرکت حمل و نقل محموله بین المللی باید انجام شود.

راز آسمان پایتخت

دریافت اسناد مربوط به حمل از شرکت‌های مسئول حمل و نقل محموله بین المللی، تکمیل کردن اسناد و تشکیل پرونده، تنظیم پیش نویس دور اظهاری، بررسی و تایید توسط متخصص فنی گمرکی و بازرگانی و دور اظهاری واردات نیز باید اتفاق بیفتاد.

افرادی که تازه وارد این حوزه شده‌اند، بهتر است بدانند که طی کردن مراحل مذکور ضروری است. ضمنا برای ترخیص کالاهای وارداتی به مجوزهایی نیاز است که باید تمامی آن‌ها دریافت شود. با توجه به نوع کالای وارداتی، دریافت مجوز استاندارد، مدرک ضروری وزارت راه، قرنطینه، دامی و نباتی، وزارت بهداشت، انرژی اتمی، ارشاد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضروری به نظر می‌رسد.

ترخیص راحت کالاها با شرکت بازرگانی وانیکس

آن دسته از اشخاص که در کار تجارت تجربه چندانی ندارند و به تازگی به این بازار راه پیدا کرده‌اند باید با مشورت یک تیم کاربلد از پس ترخیص و آزادسازی کالاها بربیایند. مجموعه بازرگانی وانیکس یکی از شرکت‌های خبره حوزه تجارت است که به افراد تازه وارد و حتی کارکشته در این حوزه کمک می‌کند. افرادی که مایل به استفاده از خدمات شرکت وانیکس هستند باید بدانند که این مجموعه تمامی خدمات خود را با ضمانت به مشتریان ارائه می‌دهد. اگر قصد ترخیص کالای خود از گمرک را دارید و در این خصوص سردرگم هستید و نمی‌دانید که باید از کجا برای این امر اقدام کنید، کافی است با شماره‌های شرکت وانیکس تماس بگیرید تا مشاوران خبره این مجموعه شما را راهنمایی کنند.

مجموعه وانیکس به منظور داشتن یک همکاری مطمئن و دو سر سود، با ارائه چک تضمینی به مشتریان خیال آن‌ها را آسوده کرده و فرآیند تجاری را برای آن‌ها با نرخ مناسبی به اتمام می‌رساند. واردات از کشور چین، دبی، انبارداری در دبی، ترخیص کالاها و … از جمله خدمات شرکت وانیکس محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

مرتبط با : وانیکس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز