برای ترخیص کالا از گمرک بندر عباس چه باید کرد؟

بندر عباس به عنوان مهم‌ترین قطب اقتصادی کشور، به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی خاص، مورد توجه همگان بوده است. برای ترخیص کالا از این گمرک، نیاز به ترخیص کار بندر عباس خواهد بود که باید تبحر زیادی داشته باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گمرک، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به عبارت دیگر ترخیص کار بندر عباس باید مهارت بسیار زیادی در محاسبه هزینه کالا و ترخیص آن از گمرک داشته باشد؛ در غیر این صورت تاجر متحمل هزینه‌های اضافی بسیار زیادی خواهد شد.

شرایط گمرک بندر عباس

گمرک بندر عباس از قدیمی‌ترین بنادر تجاری ایران به شمار می‌رود. این بندر به دلیل مجاورت با خلیج فارس و تنگه هرمز، بسیار پرکار است و و عمده واردات کالا از گمرک بندر عباس صورت می‌گیرد. در بندر عباس دو گمرک شهید رجائی و شهید باهنر وجود دارد که از اصلی‌ترین مبادی ورودی کشور به حساب می‌آید. تعداد کالاهای ترخیص‌شده از بندر رجائی، به دلیل وسعت زیاد آن، بیش‌تر از بندر باهنر است. از آن جایی که حجم واردات کالا از این بنادر بسیار زیاد است، حضور ترخیص کار بندر عباس برای ترخیص سریع کالا، بسیار ضروری خواهد بود.

مناطق جنوب ایران، آب‌وهوای گرم و شرجی دارند. حجم بالای واردات و صادرات از بندر شهید رجائی نشان می‌دهد شرایط آ‌ب‌وهوایی نه چندان مطلوب این استان، تاثیر منفی بر حجم بالای کالای صادراتی و وارداتی نگذاشته است. با توجه به این شرایط، ترخیص کار بندر عباس باید تمام امور گمرکی را  با دقت و مهارت بالا انجام دهد.

راز آسمان پایتخت

وظایف ترخیص کار بندر عباس چیست؟

ترخیص کار به فردی گفته می‌شود که با تسلط به قوانین گمرکی، اقدام به ترخیص کالاهای تجار می‌کند. از آن جایی که معمولا تجار زمان و وقت کافی برای انجام امور این چنینی ندارند، آن را به ترخیص کار ماهر و معتبر می‌سپارند. ترخیص کار بندر عباس باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • ترخیص کار ماهر باید مورد اعتماد افراد متقاضی، دفاتر و شرکت‌ها باشد.
  • باید به تمام قوانین ترخیص کالا مسلط باشد.
  • ترخیص کار بندر عباس باید با گمرک و قوانین آن آشنا باشد.
  • او نیاز به تسلط بالا بر تمام مراحل ترخیص کالا دارد.
  • لازم است با تعرفه‌های گمرکی آشنا باشد تا بتواند آن را به صاحب کالا ارائه دهد.
  • باید نسبت به نرخ روز عوارض آگاهی داشته باشد.

ترخیص کار بندر عباس

ترخیص کار بندر عباس باید دانش و اطلاعات خود را نسبت به قوانین ترخیص کالا به‌روز کند تا بتواند به بهترین شکل کالا را از گمرک بندر عباس ترخیص کند. به دلیل شلوغ بودن گمرک شهید رجائی و شهید باهنر، ترخیص کار باید بتواند تمامی مراحل خروج کالا از گمرک را، در کم‌ترین زمان ممکن به اتمام برساند تا صاحب کالا متضرر نشود و اعتبارش را نزد مشتریان خود، از دست ندهد.

مراحل ترخیص کالا از گمرک بندر عباس

فرایند و قوانین ترخیص کالا از بنادر کشور، تفاوت چندانی ندارد. لذا مراحل ترخیص کالا از بندر شهید رجائی و شهید باهنر، با سایر گمرکات کشور عموما یکسان است. علاوه بر این، هزینه ترخیص کالا از بندر عباس و دیگر گمرکات، با توجه به نوع، تعداد و حجم کالا متغیر است. مراحل ترخیص کالا از گمرک بندر عباس به شکل زیر دسته‌بندی می‌شود:

  1. ورود اطلاعات توسط سیستم EPL
  2. پرینت اظهارنامه
  3. دریافت کوتاژ و تعیین مسیر
  4. ارزیابی کالا
  5. اخذ مجوزهای مورد نیاز
  6. بررسی مداک و اسناد توسط کارشناس سرویس
  7. مراجعه به صندوق و پرداخت هزینه‌های مربوطه
  8. مراجعه به انبارداری و انجام مراحل ترخیص کالا از انبار
  9. خروج کالا از انبار
  10. دریافت کالا توسط واردکننده و صاحب کالا

لازم به ذکر است انجام فرایند ترخیص کالا به تبحر خاصی نیاز دارد. به همین دلیل در صورتی که آشنایی چندانی با جزئیات آن ندارید، پیشنهاد می‌کنیم آن را به ترخیص کار بندر عباس بسپارید. انتخاب بیش‌تر تجار و صاحبان کالا برای ترخیص کالا از گمرک بندر عباس، سلطان تجارت بازرگان است. چراکه دارای ترخیص‌کاران بسیار زبده و ماهری است که با نهایت سرعت و دقت، کالا را از گمرک ترخیص می‌کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سلطان تجارت بازرگان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز