تحصیل رایگان در اروپا به زبان انگلیسی

تحصیل رایگان در اروپا-کاماپرس
لست سکند

ممکن است شما هم به‌دنبال پیدا کردن بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی باشید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم کشورهای اروپایی را به‌صورت جدی در نظر بگیرید؛ چون تحصیل رایگان به زبان انگلیسی در اروپا به‌مراتب راحت‌تر از کشورهای انگلیسی‌زبان است. در اروپا می‌توانید بدون شرط معدل برای تحصیل به زبان انگلیسی بورسیه دریافت کنید؛ بورسیه‌ای که علاوه‌بر هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های زندگی شما را نیز پوشش می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل رایگان به زبان انگلیسی می‌توانید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا یا اروپا؟

کانادا یکی از برترین و پرطرفدارترین مقصدها برای مهاجرت تحصیلی به‌حساب می‌آید؛ اما نکته‌ای در مورد این کشور نادیده گرفته می‌شود، هزینه‌های بالای تحصیل و همچنین نبود امکان تحصیل رایگان است. در حالی که با بورسیه‌های اروپا می‌توانید بدون شرط معدل، تحصیل رایگان را تجربه کنید. از طرف دیگر هزینه‌های زندگی و تحصیل در اروپا به‌طور کلی از کانادا ارزان‌تر است. کشورهای اروپایی پلی برای رسیدن به کانادا به‌حساب می‌آیند. شما می‌توانید در کشورهای پیشرفته اروپا تحصیل ارزان یا رایگان را تجربه کرده و سپس برای کار به کانادا مهاجرت کنید. از آن‌جایی که مدرک دانشگاه‌های اروپایی معتبر است، شانس ورود به بازار کار کانادا برای فارغ‌التحصیلان اروپا بالا خواهد بود.

تحصیل رایگان به زبان انگلیسی در اروپا

شاید فکر کنید تحصیل به زبان انگلیسی در اروپا فقط محدود به انگلیس است. اما سایر کشورهای اروپایی هم دانشگاه‌های بین‌المللی دارند که تدریس در آن‌ها به زبان انگلیسی انجام می‌شود. در این میان، ایتالیا امکان تحصیل کاملا رایگان به زبان انگلیسی را برای دانشجویان خارجی فراهم کرده است. با بورسیه استانی ایتالیا می‌توانید بدون شرط معدل تا 7 هزار یورو در سال کمک‌هزینه دریافت کنید که شهریه دانشگاه و هزینه خوابگاه و همچنین بخشی از هزینه‌های زندگی شما را پوشش می‌دهد. این مزیت ویژه، تحصیل در ایتالیا را به یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای دانشجویان ایرانی تبدیل کرده است؛ چرا که با بورسیه استانی ایتالیا می‌توانید در بهترین دانشگاه‌های بین‌المللی ایتالیا مثل دانشگاه پلی‌تکنیک میلان (رتبه یک ایتالیا و ۱۳۷ جهان) کاملا رایگان تحصیل کنید.

راه دیگر برای تحصیل رایگان به زبان انگلیسی در اروپا، مهاجرت تحصیلی به آلمان است. از آن‌جایی که دانشگاه‌های دولتی این کشور شهریه ندارند، تحصیل رایگان بدون اخذ بورسیه هم ممکن است. علاوه بر این، با استفاده از بورسیه رقابتی دانشگاه‌های آلمان یا فاندهای پژوهشی، می‌توانید هزینه‌های زندگی خود را نیز به طور کامل پوشش دهید و حتی درآمدزایی داشته باشید. مشکل اینجا است که رشته‌های موجود برای تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان، محدود است و تنوع ایتالیا را ندارد.

تحصیل رایگان در اروپا-کاماپرس

شرایط مورد نیاز برای تحصیل رایگان در اروپا به زبان انگلیسی

برای تحصیل رایگان در اروپا به زبان انگلیسی لازم است یک سری شرایط را از نظر سن، معدل و مدرک زبان داشته باشید؛ در ادامه این شرایط را توضیح می‌دهیم:

راز آسمان پایتخت

معدل لازم برای تحصیل رایگان در اروپا به زبان انگلیسی

معدل مورد نیاز برای تحصیل رایگان در اروپا به زبان انگلیسی، بستگی به کشور و دانشگاهی که انتخاب می‌کنید دارد. برای مثال اگر انتخاب شما آلمان باشد، حتما باید معدل بیشتر از ۱۶ ارائه کنید. در حالی که برای ایتالیا، معدل مورد نیاز بستگی به دانشگاه مقصد دارد. مثلا اگر دانشگاه پلی‌تکنیک میلان را انتخاب کنید، باید معدل شما بالای ۱۵ باشد در حالی که این شرایط برای دانشگاه تورورگاتا وجود ندارد و با معدل‌های پایین هم می‌توانید از این دانشگاه پذیرش بگیرید و بورسیه استانی دریافت کنید.

در واقع تحصیل رایگان در ایتالیا به زبان انگلیسی با معدل‌های پایین هم ممکن است.

شرایط سنی تحصیل رایگان در اروپا به زبان انگلیسی

برای تحصیل رایگان در اروپا به زبان انگلیسی، شرایط سنی مشخصی وجود ندارد؛ اما به‌طور کلی گپ تحصیلی یک امتیاز منفی برای دانشگاه‌های خارجی به‌حساب می‌آید. در صورتی که بین آخرین مقطع تحصیلی شما و مقطع جدیدی که می‌خواهید در خارج از کشور تحصیل کنید، فاصله زمانی زیادی وجود داشته باشد، کارشناسان دانشگاه مقصد در مورد این گپ تحصیلی از شما سوال می‌پرسند. با ارائه سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی می‌توانید گپ تحصیلی را توجیه کنید.

تحصیل رایگان در اروپا-کاماپرس

نمره زبان مورد نیاز برای تحصیل در اروپا به زبان انگلیسی

همانطور که احتمالا می‌دانید، هر دانشگاهی شرایط خاص خود را از نظر نمره زبان دارد. بدیهی است که اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های برتر در رنکینگ QS را داشته باشید، نمره زبان آیلتس ۶ به بالا یا معادل آن در سایر آزمون‌ها مورد نیاز خواهد بود. برای دانشگاه‌هایی که رنکینگ پایین‌تری دارند می‌توانید با نمره زبان پایین‌تر هم اقدام داشته باشید. اما در کل هر چه نمره زبان بالاتری ارائه دهید، شانس قبولی شما بیشتر می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : سیم آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “تحصیل رایگان در اروپا به زبان انگلیسی

  1. سالار حسینی گفته:

    کار مهاجرت به آلمان هم انجام میدید ؟ شنیدم اونجاهم به بلد بودن زبانشون امتیاز میدن واسه مهاجرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز