تا 1500 با فست وکب – معرفی جامع‌ترین منبع واژگان زبان انگلیسی

لست سکند

تقویت دامنه واژگان زبان انگلیسی مهم‌ترین گام برای شرکت در یک آزمون مانند کنکورهای ارشد و دکتری، آیلتس، تافل و یا هر آزمون دیگری که سوالات زبان انگلیسی دارد، است. کاماپرس به نقل از فست زبان، در این مقاله شما را با یک مرجع بسیار کامل و منحصربفرد برای یادگیری واژگان پرکاربرد و مهم آزمون‌های زبان آشنا خواهیم کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار کتاب‌های آموزشی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

برای یادگیری لغات انگلیسی چه منابعی باید بخوانید

با بررسی و دقت در سؤالات کنکورها و آزمون‌های مختلف، می‌توان به‌درستی به این نتیجه رسید که واژگان مورد استفاده در سوالات بخش واژگان، از کتاب‌ها و منابع خاصی گرفته می‌شوند. در تحلیلی که انجام دادیم، مشاهده کردیم که کتاب‌هایی چون 504 واژه، واژگان ضروری تافل، 1100 واژه بارونز، Vocabulary for the College-Bound Student ،Sharp Vocab ، کتاب 400 لغت ضروری تافل، لغات ضروری آیلتس، لغات SAT و GRE از کتاب‌های مفید در مسیر آمادگی برای بخش واژگان آزمون‌ها هستند.

یعنی اگر می‌خواهید نتیجه خوبی از بخش زبان انگلیسی کنکورهای ارشد و دکتری بگیرید بایستی تا حدود زیادی روی منابع ذکر شده تسلط داشته باشید. ولی مشکل آنجاست که این منابع، حجم زیادی دارند و مطالعه آنها کار چندان ساده‌ای نیست.

Fast Vocab MA-Ph.D – کتاب مرجع لغات زبان ارشد و دکتری

کتاب مرجع واژگان زبان انگلیسی Fast Vocab تالیف استاد مهرداد زنگیه وندی، شامل بیش از 2200 لغت بسیار پرکاربرد و مهم زبان انگلیسی است که برگرفته از ده‌ها منبع اصلی آموزش واژگان زبان انگلیسی است. دیگر نیاز نیست برای تقویت دامنه لغات خود چندین منبع تهیه و مطالعه کنید، فقط کافیست کتاب واژگان فست وکب را یکبار مطالعه کنید.

راز آسمان پایتخت

در واقع شما با مطالعه کتاب Fast Vocab MA-Ph.D هر آنچه را برای پاسخ دهی به سوالات بخش لغات و بخش درک مطلب آزمون خود نیاز دارید را در کمترین زمان ممکن فرا خواهید گرفت.

معرفی بخش‌های مختلف کتاب واژگان جامع آزمون‌های زبان

در ادامه بخش‌های مختلف کتاب را بصورت اجمالی معرفی خواهیم کرد. اگر دوست دارید نمونه pdf کتاب مرجع لغات زبان عمومی ارشد و دکتری را دانلود کنید به سایت فست زبان مراجعه کنید.

۱. لیست لغات جدید درس و جعبۀ لایتنر برای مرور و به خاطر سپردن لغات

در ابتدای هر درس، لیست لغات جدید درس به‌همراه ۶ خانه خالی در جلو هرکدام از آنها ارائه گردیده است. اساس استفاده از این خانه‌ها، روش لایتنر است که به‌نوعی بهترین و علمی‌ترین روش برای به خاطر سپردن معنی لغات جدید به حافظه بلندمدت است. در ادامه، نحوۀ استفاده از این روش توضیح داده شده است.

۲. حروف اضافه خاص هر لغت

۳. نقش دستوری لغات یا Part of Speech

نقش دستوری یعنی اسم، فعل، صفت، قید، حرف اضافه، یا … بودن یک کلمه. در این کتاب، بعد از هر لغت، نوع کلمه در داخل پرانتز و بصورت اختصاری نمایش داده شده است. راهنمای علائم اختصاری در صفحه ۲ کتاب آورده شده است.

۴. تلفظ لغات

۵. مترادف‌های لغات

۶. ترجمه روان لغات

در قسمت بعد، ترجمه ‌های روان و دقیق لغات آورده شده است. این ترجمه‌ها، به ترتیب کاربرد آنها در زبان انگلیسی آورده شده‌اند. معانی متفاوت از طریق علامت (؛) از یکدیگر جدا شده‌اند. همچنین، کاربرد کلی هر معنی در داخل کروشه [] قرار داده شده که یکی از «نقاط قوت کتاب» است و در تست‌زنی و استفادۀ صحیح از لغات بسیار کمک‌رسان است.

۷. مثال‌های نمونه

۸. ترجمه مثال‌های نمونه

۹. کلمات هم‌خانواده

۱۰. تست‌های نمونه

۱۱. آموزش جامع ریشه‌ها، پیشوندها و پسوندهای مهم کلمات:

در انتهای کتاب نیز آموزش جامع ریشه‌ها، پیشوندها و پسوندهای مهم کلمات در زبان انگلیسی به‌همراه مثال‌هایی از کاربرد آنها ارائه گردیده است. با یادگیری این نکات، قادر خواهید بود معنی لغات ناآشنا را حدس بزنید. در نتیجه، یادگیری نکات این قسمت از کتاب را به شما عزیزان توصیه می‌کنم.

۱۲. قسمت Bonus Words

در قسمت بعد، تعدادی از لغات دشوارتر که ممکن است در تست‌های سخت آزمون‌ها از آنها استفاده شود را برای شما آورده‌ایم. یادگیری این لغت‌ها از اولویت کمتری برخوردار است.

۱۳. افعال عبارتی مهم

در قسمت بعد، تعدادی از افعال عبارتی مهم که ممکن است در آزمون‌ها با آنها مواجه شوید را برای شما آورده‌ایم.

پرکاربردترین لغات زبان ارشد

داوطلبان کنکورهای ارشد که دغدغه کسب درصد بالا در درس زبان انگلیسی دارید، در کتاب فست وکب پرکاربردترین لغات زبان ارشد را برای شما گردآوری کردیم تا بتوانید بالاترین درصد ممکن را در درس زبان انگلیسی کسب کنید.

مرجع لغات زبان عمومی کنکور دکتری

دامنه واژگان قوی هم می‌تواند تا حد زیادی قبولی شما در کنکور دکتری را تضمین کند و هم در گرفتن نتیجه قبولی در آزمون‌های زبان دکتری مانند EPT دانشگاه آزاد، آزمون MSRT وزارت علوم، UTEPT دانشگاه تهران و یا آزمون زبان دکتری وزارت بهداشت کمک کند. با مطالعه کتاب فست وکب می‌توانید بهترین نتیجه ممکن را در این آزمون‌ها کسب کنید.

چگونه این کتاب را تهیه کنیم

برای تهیه کتاب مرجع واژگان زبان انگلیسی استاد مهرداد زنگیه وندی می‌توانید به نزدیک‌ترین کتابفروشی‌های زبان شهر خود مراجعه کنید و یا می‌توانید بصورت اینترنتی از فروشگاه کتاب فست زبان سفارشی دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

مرتبط با : فست زبان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز