تاثیر کرونا بر عمر گوشی‌های هوشمند

لست سکند

آمارهای موجود نشان می‌دهند پس از شیوع ویروس کرونا، خرابی گوشی‌های هوشمند چندبرابر شده است! از سوی دیگر افزایش قیمت دلار و نوسانات بازار موبایل نیز باعث افزایش نجومی قیمت آن شده است. با اینکه برندهای پرچم‌داری چون سامسونگ و اپل تصمیم گرفتند گوشی‌های میان‌رده‌ای به بازار عرضه کنند تا افراد با بودجه کمتر هم قادر به خریداری گوشی موبایل باشند، اما با این وجود، تعمیر موبایل همچنان یکی از گزینه‌های مقرون به صرف است.

ویروس کرونا و وسواس تمیزی

اوایل شیوع ویروس کرونا، همه تحقیقات و دانشمندان اتفاق نظر داشتند که این ویروس از طریق سطوح منتقل می‎شود و یکی از راه‌های از بین بردن آن، ضدعفونی سطوح در معرض ویروس با الکل و مایعات مخصوص است.

همین بود که ضدعفونی کردن گوشی موبایل با الکل و سایر مایعات ضدعفونی‌کننده به یکی از کارهای روزمره بیشتر افراد تبدیل شد. اما مصرف بیش از حد از مواد ضدعفونی کننده یا نفوذشان به داخل گوشی، باعث سوختگی و خرابی قطعات گوشی‌ها شد.

برای ضدعفونی صحیح گوشی، بهتر است فقط بعد از هر بار که فرد در معرض ویروس قرار می‌گیرد، این کار انجام شود. همچنین در قدم اول باید گوشی را خاموش کرده، سپس باید با استفاده از پد الکلی – نه اسپری مستقیم- گوشی خود را تمیز کرده و توجه داشته باشند که این پد، پرزی نباشد.

راز آسمان پایتخت

حال اگر به دلیل ضدعفونی غیر صحیح یا هر دلیل دیگری گوشی دچار خرابی شد، چه باید کرد؟

به مراکز معتبر مراجعه کنید

درست است که امروزه گوشی‌ها نه فقط وسیله‌ای برای ارتباط، که وسیله زندگی و کار هستند و تعمیر سریع آن‌ها اولویت دارد، اما هیچگاه نباید کیفیت را فدای سرعت کرد؛ پس بهتر است برای تعمیر گوشی‌های خود به مراکز ناشناس و غیرمعتبر مراجعه نکنید.

نمایندگی رسمی موبایل یکی از معتبرترین مراکز تعمیر و خرید قطعات موبایل است که دارای هفت شعبه در تهران و کرج است. این مرکز تعمیرات گوشی را زیر نظر تعمیرکار مجرب به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهد و به تعمیر و فروش برندهای معتبر می‌پردازد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز