تابستان 1402 در وسیع ترین کشور جهان، تور تابستانی روسیه

روسیه-کاماپرس
لست سکند

روسیه پهناورترین کشور جهان، در سال 2022 در مجموع میزبان 8/2 میلیون گردشگر خارجی بوده است. این در حالی است که رکورد بازدید گردشگر از این کشور حدود 27 میلیون نفر و در سال 2015 بوده است. پرطرفدارترین شهرهای این کشور برای مسافران خارجی مسکو و سن‌پترزبورگ است. با آنکه کووید 19 و جنگ اوکراین تأثیر منفی در گردشگری این کشور داشته‌اند، باز هم افراد زیادی علاقه به بازدید از این کشور تاریخی و جذاب دارند.

موقعیت جغرافیایی این کشور سبب شده تا آب‌وهوای سردی داشته باشد. به همین دلیل بسیاری افراد تابستان را برای سفر به روسیه انتخاب می‌کنند.

در ادامه کاماپرس به بررسی مکان‌های دیدنی این کشور و تور تابستان روسیه 1402 سلام پرواز می‌پردازد.

نمادهای مهم  کشور روسیه

مسکو، سنت پترزبورگ و سوچی از گردشگر پذیرترین شهرهای روسیه هستند. کرملین، میدان سرخ و کلیسای جامع رنگارنگ سنت باسیل شاخصه‎های اصلی مسکو هستند. تلفیق معماری با هنرهای ظریف گردشگران را مجذوب خود می‌کند. کاخ مویکا، کلیسای جامع سنت ایزاک، موزه مشهور هرمیتاژ و کاخ پیترهوف از دیگر بناهای جذاب این شهر هستند. سوچی نیز شهری توریستی و ساحلی است که طولانی‎ترین رودخانه روسیه از میان آن عبور می‎کند. اگر علاقه‎مند به تفریحات آبی، رفتینگ، گشت‌و‌گذار در بازارهای روباز و یا شرکت در جشنواره فیلم تابستانی هستید؛ سوچی می‌تواند بهترین گزینه باشد.

حلقه طلایی روسیه

حلقه طلایی (Golden Ring) رشته‌ه‎ایی از چندین شهر کنار هم در خارج از مسکو است. حومه‎‌های کارت پستالی و دیدنی مملو از باغ‎‌های گیلاس، کلبه‌های زیبا، گنبدهای پیازی شکل و کلیساهای نمادین که قدیمی‌ترین هنر روسیه را در خود جای داده‌‎اند، این منطقه را به مکانی ویژه برای بازدید تبدیل کرده است. شهرهای این حلقه گزینه مناسبی برای گردشگرانی است که علاقه دارند حال و هوای گذشته را از نزدیک حس کنند. روش سنتی برای بازدید از این شهرها حرکت در یک حلفه برخلاف جهت عقربه‎‌های ساعت است که از مسکو شروع شده و با مسکو به پایان می‎رسد. کلیساها، صومعه‎‌ها و قلعه‌‎های سنگی سفید تنها برخی از دیدنی‎‌های این حلقه هستند.

راز آسمان پایتخت

قلعه های روسیه-کاماپرس

مکان‌های مرموز و رازآلود در روسیه

کشور جذاب روسیه علاوه بر بناهای با قدمت تاریخی و فرهنگ غنی، مکان‎هایی غیرعادی نیز برای ماجراجویی و کشف دارد. یکی از مکان‎های مرموز این کشور دره‌ی بدنام گولوسو راوین است. بر اساس افسانه‌های قدیمی روسی، این مکان زمین بازی برای موجودات افسانه‌‎ای بوده است. همچنین داستان‎هایی از سال 1621 نقل شده که گروهی در این مکان در زمان سفر کرده‌‎اند. برای بازدید از این دره می‌توان از متروی خط 2 مسکو استفاده کرده و به ایستگاه کولومنسکایا رفت. پس از پیاده‌‎روی کوتاهی در کنار جنگل‌های سرسبز پارک دره نمایان خواهد شد.

در شمال روسیه، در دریای سفید، نزدیک فنلاند، جزیره کوچک اسرارآمیز بولشوی زایاتسکی قرار دارد. این جزیره که حدود 2 کیلیومتر مربع وسعت دارد؛ 35 هزارتوی متعلق به دوران نوسنگی یا عصر حجر را در خود جای داده است. این 35 هزار تو به بابلیون معروف است. هیچکس چگونگی تشکیل و علت وجود این هزارتوهای پیچیده را نمی‎داند، اما نظر غالب باستان‌شناسان محلی این است که این سازه‎‌ ها با پیچ و خم دقیق به عنوان دریچه‌‎ای بین این جهان و جهان دیگر عمل می‎کنند. سفر هوایی بهترین راه رسیدن به این جزیره است. تجربه احساس بودن در دنیایی دیگر ارزش این سفر ماجراجویانه و مرموز را دارد.

میدان سرخ کرملین در تور مسکو حکم همان برج ایفل را برای پاریس است. باید بدانید که کرملین دوم و کمتر شناخته شده‎‌‌‌‌ای نیز در شمال شرقی پایتخت این کشور وجود دارد. کرملین ایزمایلو که ساخت آن در سال 2007 به پایان رسید به عنوان یک مرکز فرهنگی و بازار شهر مسکو عمل می‎کند. معماری سنتی روسیه به همراه تصاویر افسانه‌‎ای از روسیه قدیم عناصر اصلی سبک معماری این بنا هستند. این بنا نمایی زیبا و رنگارنگ دارد که شما را مجذوب خود می‎‌کند. قدمت بازار معروف ایزمایلو به قرن هفدهم بر می‌گردد و با یک پل چوبی عجیب به کرملین متصل می‎شود. کرملین دوم با 10 دقیقه پیاده‎‌ روی از ایستگاه مترو پارتیزانسکایا قابل دسترسی است.

تفریح در کنار عمیق ترین دریاچه جهان

دریاچه بایکال عمیق‌ ‎ترین دریاچه جهان است. بسیاری از روس‎ها می‎گویند که دیدن دریای وسیع سیبری یک تجربه منحصر‌به‌فرد در تور روسیه است. برخی دیگر داستان‎هایی از هیولای بایکال تعریف می‎کنند و داستان‎های هیولای دریاچه نس را تکرار می‎کنند. مسیرهای پیاده‌روی متعددی کنار دریاچه وجود دارد. به‌علاوه شنایی تابستانی در این دریاچه می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. در سواحل استراحت‌گاه‌ها، هتل‎‌ها و محوطه‎‌های کمپینگ متعددی وجود دارد که بسیاری از آنها متعلق به شوروی سابق است.

دریاچه بایکال-کاماپرس

بازدید از کوه های طلایی روسیه

کوه‎های آلتای در روسیه معروف به «کوه‎های طلایی» هستند. اقامتگاه‌‎ها و هتل‌ های جدید و متعدد، اکوتوریسم را در این منطقه رونق داده است. در اینجا می‎توانید با تورها همراه شده، پیاده روی کنید و به افسانه‎ های محلی که تعریف می‎کنند گوش بسپارید. قایق سواری، کایاک سواری و ماهی‌گیری از دیگر تفریحات لذت‌بخش این منطقه هستند. همچنین اسپا و سوناهای ویژه نیز در این منطق به توریست‎ها خدمات ارائه می‎دهند. آلتای به خاطر عسل و گیاهانش معروف است. در استراحتگاه های محلی نیز عسل درمانی و مراسم چای گیاهی برگزار می‎شود.

کوه های آلتای-کاماپرس

دریاچه کریستالی روسیه

کارلیا (Karelia) در شمال غربی روسیه، به عنوان یکی از زیباترین مکان‌های این کشور شناخته می‌شود. طبیعت این منطقه با دریاچه‎ ها، آبشارها و درختانی که روی صخره‎ های غول پیکر رشد می‎ کنند؛ نفس‎‌گیر است. اغلب مردم این منطقه فنلاندی هستند. روسکیلا روستایی جذاب در این منطقه است. جاذبه این روستا پارک کوهستانی روسکیلا با یک دره مرمرین است که اکنون به دریاچه‌‎ای با آب شفاف کریستالی تبدیل شده است. در این پارک می‎توانید قایق اجاره کرده، غواصی و یا پیاده‌‎روی کنید و از طبیعت بی‌نظیر انرژی بگیرید. در تابستان نمایش‌‎های نورپردازی نیز در دریاچه وجود دارد.

رزرو تور روسیه تابستان 1402 با سلام پرواز

تابستان پرطرفدارترین فصل برای سفر به روسیه است؛ از این رو اگر قصد دارید تعطیلات تابستانی خود را با تور روسیه سپری کنید، بهتر است در اسرع وقت برای اخذ ویزا، خرید بلیت و رزرو هتل اقدام کنید. آژانس هواپیمایی سلام پرواز ایرانیان، مجری مستقیم تورهای خارجی است. این مجموعه از کارشناسان مجرب و متخصص در این زمینه بهره می‌برد. برای برنامه ریزی سفر خود می‎توانید به‌صورت حضوری به دفتر سلام پرواز ایرانیان در بلوار میرداماد مراجعه کنید. همچنین می‌توانید به صورت تلفنی با شماره 22221500 با راهنمایی کارشناسان تور خود را رزرو کنید. با برنامه‎های هوشمندانه سلام پرواز با خیالی آسوده چمدان ببندید و آماده سفری خاطره‌انگیز در تابستان 1402 باشید.

انتهای پیام

مرتبط با : سلام پرواز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز