بیمه بیکاری کرونا ؛ جاماندگان باید چکار کنند؟

لست سکند

به گفته معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی، 90 درصد از ثبت نام کنندگان مقرری بیمه بیکاری کرونا ، حق بیمه خود را دریافت کرده اند و جاماندگان باید با شماره 1420 تماس بگیرند.
به گزارش کاماپرس، با شیوع ویروس کرونا و تاثیرگذاری آن بر بسیاری از کسب وکارها ، وزارت کار تصمیم گرفت تا به کارگران آسیب دیده از کرونا، بیمه بیکاری سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت را پرداخت کند و حالا خبر می رسد که اغلب مشمولان حق بیمه خود را دریافت کرده اند و روال دریافت مقرری بیمه بیکاری از خرداد ماه به شرایط عادی برگشته است.
در فرآیند پرداخت بیمه بیکاری کارگران آسیب دیده از کرونا، نخست حدود ۸۷۰ هزار نفر برای دریافت مقرری در سامانه مربوط ثبت نام کردند، در گام بعد با پالایش ثبت نام کنندگان، اسامی نهایی به وزارت کار ارسال شد و پس از دریافت شماره شبای واجدین، این شماره ها برای خزانه داری ارسال شد و در پایان حق بیمه مشمولان پرداخت شد.
مهرداد قریب، معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی در این باره می گوید: درحال حاضر مقرری مربوط به ۲۰ روز آخر اسفند، فروردین و اردیبهشت ماه واریز شد.
علل عدم دریافت بیمه

به گزارش ایسنا، معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی درباره علت عدم دریافت این مقرری برای شماری از ثبت نام کنندگان اظهار می کند: تعدادی که تا امروز نتوانسته اند این مبلغ را دریافت کنند زیاد نیست اما چند دلیل داشته است از جمله اینکه یا شماره شبا را اشتباه ارسال کرده بودند یا شماره متعلق به خودشان نبوده است.
قریب ادامه می دهد: این افراد می توانند با شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرند تا راهنمایی شوند که به چه نحوی مشکل شان حل شود، اگر اطلاعات کامل باشد مشکل ظرف ۴۸ ساعت رفع می شود.
او درباره علت تفاوت مبالغ واریزی هم می گوید: معمولا مقرری بیمه بیکاری بر اساس حقوق ۹۰ روز آخر تعیین می شود ضمن آنکه مقرری بیمه بیکاری ایام کرونا با تصمیم ستادملی کرونا تصویب و واریز شد و روال دریافت مقرری بیمه بیکاری از خرداد ماه به شرایط عادی برگشته است.
براساس قانون بیمه بیکاری، پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کسانی صورت می‌گیرد که به طور غیر ارادی و به علت حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله، آتش سوزی و مواردی همچون کرونا بیکار شده باشند.

مطالب مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

 

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان تامین اجتماعی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “بیمه بیکاری کرونا ؛ جاماندگان باید چکار کنند؟

  1. حکیم گفته:

    باسلام من که کلیه مدارک وشماره تلفن وشبادرست فرستادیم تاالان هیچ خبری نشده واسه بیمه بیکاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز