وام کرونا ؛ 4 گام لازم برای پرداخت وام به متقاضیان فاقد بیمه

لست سکند

براساس شیوه نامه دریافت وام کرونا که قرار است به متقاضیان فاقد بیمه از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی پرداخت شود، 4 گام باید طی شود.

به گزارش کاماپرس، 5 ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می گذرد و در این مدت بسیاری از مشاغل متوقف یا کم کار شده اند، موضوعی که فشار اقتصادی وارد به خانوارها را به شدت افزایش داده است در همین راستا، وزارت کار اقداماتی برای حمایت از مشاغل صاحب بیمه کرده است.
علاوه بر این گام ها، وزارت کار به تازگی، سامانه ای را با نام کارا راه اندازی کرده تا به متقاضیان خویش فرمایی، متقاضیان فاقد بیمه و بنگاه های رسمی هم که از شیوع کرونا به شدت آسیب دیده اند، تسهیلات پرداخت کند. در ادامه مراحل دریافت وام کرونا برای متقاضیان فاقد بیمه را مرور می کنیم.

1. ارسال پیامک برای دعوت متقاضیان

در همین راستا در گام اول پیامک اطلاع رسانی و دعوت متقاضیان فاقد بیمه و مشمولان دریافت وام کرونا از پنجشنبه گذشته توسط وزارت کار ارسال شد.

2. مراجعه به سامانه کارا

راز آسمان پایتخت

در گام بعدی افراد پس از دریافت پیامک می توانند با مراجعه به سامانه کارا به نشانی https://corona-kara.mcls.gov.ir درخواست وام خود را به ثبت برسانند.
3. راستی آزمایی و احراز هویت

اقدام دیگری که پیش از این توسط وزارت کار انجام شده این است که راستی آزمایی و احراز هویت متقاضیان از دستگاه‌های تخصصی و وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت و … برای ارائه اطلاعات متقاضیان صورت گرفته است.

4. شناسایی متقاضیان تسهیلات

گام دیگری که باید برداشته شود، شناسایی متقاضیان است، عیسی منصوری، معاون اشتغال وزیر کار در این باره به ایسنا می گوید: پرداخت هرگونه تسهیلات بعد از شناسایی و اعلام دقیق مشخصات این واحدها در حوزه کارفرمایی و خویش فرمایی و کدملی کارفرما و شاغلان آن و اعلام به وزارت کار جهت ثبت و پایش در سامانه کارا امکانپذیر خواهد بود.

به گفته او مبلغ وام شش میلیون تومان، برای واحدهای کسب و کاری که امکان اثبات رابطه کارفرما- کارکن وجود ندارد، شش میلیون تومان صرفا به کارفرما و برای بنگاه‌ها و واحدهای کسب و کاری که امکان اثبات رابطه کارفرما- کارکن وجود دارد و مبلغ هشت میلیون تومان به ازای هر شاغل خواهد بود.
نرخ سود تسهیلات، ۱۲ درصد و حداکثر زمان پرداخت تا پایان تیرماه ۱۳۹۹ تعیین شده و مدت بازپرداخت تسهیلات کرونا با احتساب دوره تنفس، ۲۴ ماهه و از ابتدای آبان ماه ۱۳۹۹ است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز