بورسی شدن خودرو امروز تعیین تکلیف می شود

لست سکند

طرح عرضه خودرو در بورس امروز در مجلس تعیین تکلیف می شود.
به گزارش کاماپرس، با اینکه طرح عرضه خودرو در بورس مخالفان زیادی دارد،‌اما علی جدی نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد امروز طرح ساماندهی خودرو در کمیسیون صنایع مجلس بررسی و نهایی می‌شود.

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت که از مخالفان اصلی این طرح است در گفت و گویی به همشهری گفته بود:« عرضه خودرو در بورس به هیچ‌وجه به نفع مشتریان خودرو نیست و باعث کاهش قیمت‌ها نمی‌شود. یعنی اینکه با فروش خودرو در بورس به بالاترین پیشنهادها، قیمت خودرو هم افزایش می‌یابد . با این شرایط ممکن است نرخ فروش خودرو در بورس حتی بالاتر از قیمت‌های حاشیه بازار باشد.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

با این حال نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره بررسی این طرح در مجلس گفت:« امروز طرح ساماندهی خودرو در کمیسیون صنایع مجلس بررسی و نهایی می‌شود. این طرح ۱۹ ماده دارد و در مراحل نهایی است. فقط بحث و اخلاف بر سر عرضه خودرو در بورس کالا یا شکل دیگری است که در مورد آن نیز امروز تصمیم‌گیری می‌شود. البته در این طرح، عرضه خودرو در بورس کالا مطرح شده اما وزارت صمت با وجود موافقت با کلیات آن، مخالف عرضه خودرو در بورس است و آن را امکان‌ناپذیر می‌داند.»

راز آسمان پایتخت

واردات خودرو هیبریدی

او همچنین درباره احتمال واردات خودرو به ایلنا گفت:« در طرحی که برای خودرو ارائه شده، بندی قرار داده‌ایم مبنی بر اینکه واردات خودروهای هیبریدی مشکلی ندارد و حتی برای آن تعرفه‌ای در نظر گرفته نشده است.اما در مورد واردات سایر خودروها هم باید معادل ارزشی آن از خودروهای داخلی را اسقاط کنند.»
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره طرح واردات خودرو در ازای صادرات خودروی داخلی و قطعات توضیح داد:«: این طرح برای تشویق تولیدکنندگان داخلی است. در حال حاضر تعداد زیادی از تولیدکنندگان، قطعات خودرو را صادر می‌کنند برای نمونه برخی از شیشه‌های بنز که از تولیدکنندگان اصلی خودرو است در ایران تولید می‌شود.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز